سلاح و مهمات جدید به داعش رسید

یک منبع محلی در ولایت الانبار در غرب عراق میگوید: یک هواپیمای ناشناس، افدام به فرو ریختن سلاح و مهمات برای عناصر داعش کرده است.

یک منبع محلی در ولایت الانبار در غرب عراق میگوید: یک هواپیمای ناشناس، افدام به فرو ریختن سلاح و مهمات برای عناصر داعش کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، یک هواپیمایی ناشناس، جعبه های حاوی سلاح و مهمات را برای گروهک تروریستی داعش در صحرای الانبار در نزدیکی منطقه الرطبه، واقع در ۳۲۰ کیلومتری غرب رمادی فرو ریخت.

این منبع محلی افزود: عناصر داعش همه سلاح ها را به منطقه الرطبه منتقل کردند.

گردان های حزب الله درعراق، روز جمعه (۶ فبروری ) از فرود آمدن یک بالگرد امریکایی در یکی از مواضع گروهک تروریستی داعش در منطقه فلوجه خبر داد و اعلام کرد که این بالگرد پس از تیراندازی نیروهای گردان های حزب الله، مجبور به فرار شد.

گردان های حزب الله عراق همچنین بر ادامه عملیات رصد کردن خطوط دفاعی داعش تاکید کرد.

هواپیماهای ائتلاف ضد داعش تا کنون چندین بار محموله های سلاح، مهمات و پشتیبانی برای گروه تروریستی داعش فروریخته اند که مقامات امریکایی بعدها مدعی شده اند که این اقدامی غیر عمد بوده است.

منابع اطلاعاتی عراق اوائل ماه جدی تاکید کردند هواپیماهای نظامی امریکا به منظور کمک به عناصر داعش برای مقاومت در برابر ارتش و نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای امنیتی، چندین بار برای آنها کمک های تسلیحاتی ارسال کردند.

سازمان تحقیق تسلیحاتی، مستقر در لندن نیز پیش تر گزارش کرده بود، داعش از مقادیر چشمگیری از تسلیحات از جمله تفنگ های ام ۱۶ استفاده می کند که روی آنها جمله “اموال دولت امریکا” درج شده است.

در ماه جون نیز “آرون کلاین”، روزنامه نگار امریکایی، در مقاله ای در نشریه “ورلد نت دیلی”، با استناد به منابع آگاه اردنی گزارش داد، اعضای داعش در سال ۲۰۱۲ توسط مستشاران امریکایی که در پایگاهی محرمانه در اردن دایر شده بود، آموزش داده شده بودند.

امریکا به تجهیز و آموزش تروریست های داعش اذعان نکرده است با این همه جنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک فرماندهی ارتش امریکا، در سخنانی در برابر “کمیته خدمات نظامی سنای امریکا” اذعان کرده بود متحدان عرب امریکا در منطقه، داعش را تامین مالی می کنند.

جنرال توماس مک اینرنی، نیز ماه سپتامبر گذشته در مصاحبه با “فاکس نیوز” گفته بود، از آنجا که عناصر داعش، سلاح های مورد نیاز خود را از کنسولگری امریکا در بنغازی لیبی که سپتامبر سال ۲۰۱۲ هدف حمله قرار گرفت، به دست آورده اند، باید گفت امریکا به تقویت بنیه داعش کمک کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *