سفیر افغانستان در تهران به وزارت خارجه ایران احضار شد

وزارت خارجه ایران به دنبال برخی اقدامات توهین آمیز و تعرض به سفارت این کشور در کابل، سفیر افغانستان در تهران را احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عبدالغفور لیوال، سفیر افغانستان در تهران، امروز (۲۴جوزا) به وزارت خارجه ایران احضار شده است.

در خبرنامه وزارت خارجه ایران آمده است که سفیر افغانستان در تهران برای «پاره‌ ای توضیحات» در این وزارت حاضر شده‌ است.

به نقل از خبرنامه: «در پی تحرکات عده ‌ای معدود از جریانات خاص سیاسی که دارای سابقه ضدیت با جمهوری اسلامی ایران و حسن همجواری میان دو کشور ایران و افغانستان می ‌باشند و اخیرا به بهانه فوت چند تن از اتباع آن کشور که قصد ورود غیر قانونی به ایران را داشته‌ اند، مرتکب برخی اقدامات اهانت ‌آمیز و تعرض به سفارت جمهوری اسلامی ایران و سایر نمایندگی ‌های کشورمان در افغانستان شده‌ بودند، صبح امروز سفیر افغانستان در تهران برای پاره ‌ای توضیحات در وزارت امور خارجه حاضر شد.»

در خبرنامه آمده است که مدیر کل آسیای غربی وزارت خارجه ایران در جریان احضار سفیر افغانستان «مراتب نگرانی» خود در پیوند به تنش‌ های اخیر را ابراز کرده ‌است.

آتش گرفتن موتر حامل پناهجویان افغانستان در یزد و پیش از آن غرق شدن شماری از آنها در دریای هریرود، بالای روابط کابل و تهران تاثیر گذاشت.

این دو رویداد با واکنش های مختلفی همراه شد؛ اما عبدالغفور لیوال، سفیر کشور در تهران بعد از بازدید از زخمی های رویداد آتش گرفتن موتر در یزد، اعلام کرد که راننده و شبکه های قاچاق انسان مقصر این رویداد بوده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *