سفارت کانادا به شهروندان خود در افغانستان هشدار داد

سفارت کانادا در افغانستان به شهروندان خود هشدار داده است که به خاطر مصوونیت شان، افغانستان را ترک کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سفارت کانادا با پخش اعلامیه ای از شهروندان خود خواسته است که به زودی افغانستان را ترک کنند.

این سفارت هشدار داده است که “سطح تهدید خشونتبار تروریستی و جنایی علیه خارجیان به شمول کانادایی ها بسیار زیاد جدی  است، مقامات کانادایی همچنان گفته اند که “هرکسی که به افغانستان سفر می کند، خطر بزرگی را متقبل می شود.

در این اعلامیه به ناآرامی های اخیر در کابل و بخش های افغانستان به ویژه حمله به سازمان ها و اتباع کشورهای خارجی اشاره شده و از اتباع کانادایی که در افغانستان حضور دارند، خواسته است که تا زمان بیرون شدن از این کشور احتیاط کنند.

از پنجشنبه گذشته تا کنون کم از کم چهار شهروند خارجی به شمول یک کارمند سفارت بریتانیا و سه شهروند افریقای جنوبی در حملاتی جان باخته اند که مسوولیت اکثر آنها را گروه طالبان به عهده گرفته است.

رقم حملات و انفجارهای که در این مدت صورت گرفته در مقایسه با سال های گذشته، کم سابقه خوانده شده است.

سفارت کانادا در کابل گفته است که سطح تهدید، خشونت های تروریستی و حملات علیه اتباع خارجی در افغانستان بسیار جدی و نگران کننده است.

به دنبال امضای دو توافقنامۀ جداگانۀ امنیتی میان افغانستان و ایالات متحده و افغانستان و ناتو، حملات شورشیان به شدت افزایش یافته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *