سرپل در معرض سقوط؟

نماینده مردم ولایت سرپل با گرفتن وقت عاجل از مجلس نماینده گان، اظهار داشت که ولایتش سه روز جنگ شدید را تجربه کرده و اگر به وضعیت آن رسیده گی نشود، با خطر سقوط روبرو است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سید حسین شریفی بلخابی در وقت امتیازی نشست امروز (۲۹عقرب) مجلس نماینده گان درخواست وقت ضروری کرد که با موافقت هیئت اداری روبرو شد.

وی در این زمان اظهار داشت که نیروهای امنیتی در جریان سه روز گذشته با شدت درگیر نبرد با طالبان مسلح در نزدیکی مرکز سرپل هستند و نیاز جدی به حمایت های بیشتر دارند.

به گفته بلخابی، در حال حاضر، نبرد در ولسوالی ‌های صیاد و میان ‌دره ادامه دارد و این مناطق در اختیار طالبان مسلح قرار دارد و آنها تلاش دارند تا به مرکز سرپل نزدیک شوند.

بر اساس اظهارات منبع، طالبان مسلح با استفاده از سرمای هوا، از ولایت‌ های غور، جوزجان، سرپل و بادغیس در ولایت بادغیس جمع شده و تصمیم به سقوط سرپل را دارند.

بلخابی با بیان اینکه سقوط سرپل به معنی سقوط شمال کشور است اظهار داشت که در صورت عدم توجه به وضعیت سرپل، این ولایت سقوط خواهد کرد.

طالبان مسلح نیز گفته اند که حملات گسترده ای بالای ولایت سرپل انجام داده اند.

این در حالی است که هفته پیش مقام های محلی سرپل ضمن تائید درگیریهای شدید در این ولایت به ویژه منطقه شیرم ها در نزدیکی مرکز سرپل، گفته بودند که طالبان مسلح از منازل مسکونی به عنوان سپر استفاده کرده و روند عملیات آنها را کُند ساخته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *