سرنخ هایی از ظهور داعش در کندز

اطلاعات رسیده می ‌رساند که گروه تروریستی داعش در بخش های مرزی افغانستان و تاجیکستان در مربوطات ولایت کندز به تازگی فعالیتهای شان را آغاز کرده و در مرحله سربازگیری قرار دارند.

یک مسوول امنیتی به خبرگزاری خاورمیانه می ‌گوید، در روزهای اخیر؛ فعالیت هایی از گروه تروریستی داعش در بخش هایی از ولسوالی امام ‌صاحب ولایت کندز دیده شده و اکثر جنگجویان این گروه، افرادی هستند که قبلا در صفوف طالبان فعالیت داشتند.

به گفته وی، با آغاز فعالیت داعش، گروه طالبان در تلاش سرکوب این گروه تازه ظهور در قلمرو تحت حاکمیت شان هستند.

منبع افزود، طالبان دو روز پیش ۳ تن را به اتهام پیوستن به داعش بازداشت کرده و همچنان تلاش های شان را در این زمینه شدت بخشیده اند.

ولسوالی امام صاحب از بخش های مرزی افغانستان با کشور تاجیکستان است که ساحات مرزی این ولسوالی در سال های اخیر به پناهگاه طالبان مبدل شده است.

بر اساس اطلاعات داده شده از سوی منبع، در حال حاضر داعش در ساحات «سه کوپرک، پلِ مدیر، قدم گذر، تاج لقی» به فعالیت مخفی خود شروع کرده و منطقه‌ ای بنام «گرگری» از پایگاه های مهم شان شمرده می‌ شود.

هرچند که مقام های رسمی حکومتی این موضوع را تائید نکرده اند؛ اما اعضای شورای ولایتی کندز با تائید گفته های این منبع می ‌گویند که جنگجویان طالبان در حال تغییر لباس به داعش هستند.

سید اسدالله سادات عضو شورای ولایتی کندز، به خبرگزاری خاورمیانه می ‌گوید، شماری از جنگجویان طالبان که به ادامه جنگ با حکومت افغانستان باورمند هستند، بیشتر طرفدار ظهور داعش در این ولایت هستند.

سادات افزود، در صورت روی ‌کار آمدن صلح میان طالبان و حکومت افغانستان، این جنگجویان طالبان به داعش خواهند پیوست.

تلاش کردیم دیدگاه مقام های محلی و دولتی ولایت کندز را در این باره داشته باشیم؛ اما موفق نشدیم.

این اطلاعات در حالی با خبرگزاری خاورمیانه شریک ساخته می ‌شوند که برخی منابع حکومت تاجیکستان، حمله اخیر داعش بر یک پایگاه نظامیان این کشور در مرز مشترک با ازبکستان را سازماندهی شده از خاک افغانستان خواندند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *