سرتاج عزیز: سخنانم در باره افغانستان تحریف شده است

سرتاج عزیز، مشاور امنیت ملی پاکستان در یک تماس تلفنی با “محمد حنیف اتمر” مشاور امنیت ملی افغانستان در باره اظهاراتش اخیر به بی بی سی وضاحت داده و گفته است که سخنان وی توسط بی بی سی در باره افغانستان تحریف شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، پیش ازین سرتاج عزیز در گفت‌گویی با بی‌بی‌سی گفته بود که پاکستان طالبان افغان را که به این کشور خطرساز نیستند هدف حمله قرار نمی‌دهد.

او گفته بود که ما مخالف طالبان افغان نیستیم، این موضوع افغانستان است و ما این کشور را ترغیب می‌کنیم که گفت‌وگو کند، ما در دهه ۹۰پشتیبان طالبان بودیم، اما اکنون نیستیم؛ اگر خلاف ما فعالیت کنند ما مخالف‌شان می‌شویم.

به دنبال این اظهارات “تسنیم اسلم” سخن‌گوی وزارت خارجه پاکستان گفته‌است که سخنان اخیر مشاور امنیت ملی پاکستان از چارچوب خارج است و در موقف رسمی پاکستان نسبت به این موضوع سردرگمی ایجاد کرده‌است.

پیش ازین مولانا فضل رحمان، رهبر جمعیت علمای مسلمان پاکستان نیز در جریان سفر رییس جمهور غنی به این کشور جنگ را در افغانستان جایز دانسته و گفته بود که تا نیروهای خارجی از افغانستان بیرون نشوند این جنگ ادامه دارد.

در همین حال سرتاج عزیز، مشاور نخست وزیر پاکستان در امور امنیت ملی و خارجه در مورد اظهارات اخیرش به مشاور امنیت ملی افغانستان وضاحت داده است.

سرتاج عزیز اطمینان داده است که گفته های اصلی وی در این مصاحبه تحریف شده و هدف او اشاره به واقعات گذشته در یک متن تاریخی بوده است.

وی واضح ساخت که موقف کنونی پاکستان اینست که در برابر همه تروریستان بدون تفکیک اقدام میکند.

او همچنین افزود که پاکستان اراده نیرومند دارد تا برای رفع تهدیدات مشترکی که هر دو کشور با آن مواجه است، با افغانستان از نزدیک کار کند.

آقای عزیز تاکید کرد که “نواز شریف” صدراعظم  کشورش به این تعهد خویش پابند است که اجازه ندهد تا از خاک پاکستان بر ضد افغانستان استفاده شود.

محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی افغانستان نیز در این گفت وگو خاطرنشان کرد که ما شرایط کنونی را کاملا درک میکنیم و این وضاحت سبب اطمینان ما میگردد.

آقای اتمر افزود، ” ما به تعهدات خویش کاملا پابند هستیم؛ اکنون یک فصل جدید همکاری میان دو کشور گشوده شده است و توقع ما این است که با تلاش های مشترک بتوانیم هر دو ملت را از چنگال جنگ، بی ثباتی و سایر چالش ها برهانیم و صلح را در منطقه به ارمغان بیاوریم.”

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *