سرباز آدمکش امریکایی با بازماندگان قربانیان افغان روبرو شد

سرباز امریکایی که ۱۶ غیر نظامی از جمله چندین زن و کودک افغان را در مارچ ۲۰۱۲ کشت، با برخی از بازماندگان و خویشاوندان قربانیان این قتل عام روبرو شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گروهبان بیلز در ماه جون به منظور فرار از مجازات اعدام به دلیل کشتار روستاییان افغان به گناهکار بودن خود اعتراف کرد، جلسه محاکمه وی روز سه شنبه (۲۹ اسد) در یک پایگاه نظامی آغاز شد و هیئت منصفه این دادگاه که شش نفر هستند، باید در مورد مجازات بیلز تصمیم بگیرند، آنها تعیین خواهند کرد که مجازات حبس ابد این سرباز همراه با امکان عفو مشروط خواهد بود یا خیر.

یک نوجوان افغان که از قتل عام انجام شده توسط بیلز جان سالم بدر برده است، در آغاز محاکمه در مورد رنجی که بابت از دست دادن مادربزرگ خود کشیده، شهادت داد.

این نوجوان که نام وی رفیع الله عنوان شد، در ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفت و خواهر وی نیز به شدت زخمی شد و اکنون از کابوس‌های شبانه رنج می‌برد.

رفیع الله ۱۵ ساله گفت وی (مادربزرگ این نوجوان) من را به شدت دوست داشت و هر زمانی که به وی فکر می‌کنم، اشک می‌ریزم، بر پایه این گزارش، رابرت بیلز به کشتار روستاییان غیر مسلح طی حملاتی شبانه در ولایت قندهار پاکستان اعتراف کرده است.

یک کشاورز افغان نیز که در جریان این قتل عام از ناحیه صورت و گردن هدف گلوله قرار گرفت، در جایگاه شاهدین حاضر شد، حاجی محمد نعیم گفت: این حرامزاده در مقابل من ایستاد، من می‌خواستم از او بپرسم که من چکار کردم؟ من با تو چکار کرده‌ام؟…وی سپس به من شلیک کرد.

صدیق الله و فیض الله دو پسر این کشاورز نیز در جریان این محاکمه شهادت دادند، صدیق الله خود در این حمله هدف گلوله قرار گرفت اما فیض الله در زمان وقوع این قتل عام در خانه حضور نداشت.

در جریان محاکمه بیلز ۷ افغان شامل ۴ مجروح و ۳ تن از خویشاوندان قربانیان شهادت دادند، قتل عام روستاییان افغان تظاهرات گسترده‌ای را در سال گذشته میلادی در کشور رقم زد و همچنین باعث شد امریکا به طور موقت عملیات جنگی خود در این کشور آسیایی را متوقف کند.

گفتنی است، در پی زخمی شدن یکی از سربازان امریکایی در افغانستان، بیلز برای گرفتن انتقام ابراز تمایل کرده بود.

وی در جریان محاکمه خود گفت، دلیل مناسبی برای کارهای وحشتناکی که من انجام دادم، وجود ندارد با این حال، این سرباز امریکایی بابت این کشتار عذرخواهی نکرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *