سربازان قعطات خاص بخاطر گرم شدن، وارد تعمیر «دیجیتال سنتر» کمیسیون انتخابات شدند

کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که قفل دروازه «دیجیتال سنتر» به دستور رئیس دارالانشا و برای گرم شدن سربازان قطعات خاص شکسته شده و دو سرباز وارد این تعمیر شده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در دور چهارم انتخابات ریاست جمهوری انتظار می رفت که به دلیل حضور کمرنگ مردم، شمارش و نتیجه آن با شفافیت بهتر از گذشته همراه باشد.

اما این روند بعد از عدم اعلام نتایج ابتدایی در تاریخ ۲۷ میزان با گمانه زنی هایی برای تقلب های سازمان یافته همراه شد و زمانی قوت گرفت که شب یکشنبه (۲۸میزان) قفل دروازه «دیجیتال سنتر» (مرکز نگهداری و آمار انتخابات) شکسته شد.

دسته انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری داکتر عبدالله مدعی است که این کار از سوی نیروهای قطعات خاص پولیس و در همکاری با دارالانشا کمیسیون مستقل انتخابات صورت گرفته است.

به همین منظور، امروز (۳۰میزان) رئیس و اعضای کمیسیون مستقل انتخابات بدون حضورداشت مولاناعبدالله یکی از اعضای آن، در نشست خبری حاضر شده و شکسته شدن قفل «دیجیتال سنتر» را تائید کردند.

حوا علم نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات سرد بودن هوا و یخ زدن سربازان قطعات خاص را دلیل عمده این کار دانسته و گفت: «دو سرباز قطعات خاص برای گرم کردن خود با هماهنگی مشاور امنیتی رئیس دارالانشا، قفل دیجیتال سنتر را شکسته و به داخل آن رفتند.»

در عین حال، حنیف دانشیار، عضو کمیسیون انتخابات می گوید بدلیل سردی هوا سربازان‌ داخل دیجیتال سنتر شده، قفل با هماهنگی مسئولین امنیتی دارالانشا شکسته شده، چیزی بهم نخورده و با شما رسانه ها چک میشود، اشتباه بزرگی شده ابهام و تشویش خلق شده، دو نفر نگهبان و کارگر تنظیف پاسخگو است و مولانا عبدالله در جمع ما نیست اما اختلاف نظر وجود ندارد.

در این رابطه، احمد سعیدی، کارشناس مسایل سیاسی در گفتگو با خاورمیانه اظهار داشت «اکثریت امیدوار بودیم که نسبت به برگزاری انتخابات دوره های گذشته این دور انتخابات ریاست جمهوری حداقل بهتر و شفاف تر نتیجه خواهد داشت؛ اما متاسفانه لحظات پیش وقتی کمیسیون شکسته شدن قفل مرکز معلومات را تائید مینماید و برای توجیه این عمل غیر قانونی میگوید که پولیس از سردی هوا قفل را شکسته تا گرم شود، این دلیل نمیتواند مورد پذیرش باشد.»

به باور وی، سربازی که در شاخ سالنگ یا کوه شمشاد یا قله های پامیر میتواند در این شب ها وظیفه انجام دهد؛ این نازدانه های قطعه CRU چطور نمیتوانند آن هم در داخل کمیسیون با لباس های مجهز که دارند سردی ماه میزان را تحمل کنند؟.

سعیدی افزود «کمیسیون میگوید بدستور مسئول امنیتی این کار صورت گرفته؛ این آقازاده کیست بدستور کی و چرا این بحران بی اعتمادی را ایجاد کرده، از اعضای کمیسیون محترم انتخابات میپرسم آیا ما افغانها همیشه بازنده تاریخیم؛ چند آدم بی سر و کله از نسل ما در زیر بار تراژیدی بنام اشتباه بحران آفرینی میکنند. ما چه کسی را نقد می کنیم و در کدام افق آینده قرار داریم آیا کمیسیون انتخابات پاسخ درستی دارد؟.

وی معتقد است که مسئولین محترم با این امید بی فروغ، اعضای کمیسیون به چه اشاره ای و به چه چشمی امیدی طمع دوخته اند یا همین کفایت میکند که ما افغانها در هر وظیفه ای بازنده ای تاریخ باشیم، بازنده باورها، بازنده اصلاحات و بازنده در سطح ملی و بین المللی، پس چرا به دروغ میگوییم انتخابات، دموکراسی.

این درحالی است که روز گذشته نیز دسته انتخاباتی «ثبات و همگرایی» روز گذشته خواهان تعلیق وظیفه رئیس دارالانشا کمیسیون مستقل انتخابات شده بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *