ستاد عبدالله: نتایج شفاف انتخابات را پذیرا هستیم

سخنگوی ستاد انتخاباتی داکتر عبدالله، کاندیدای پیشتاز ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد که تیم انتخاباتی اصلاحات و همگرایی نتایج شفاف انتخابات را می پذیرد .

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سیدفاضل سنچارکی سخنگوی ستاد انتخاباتی داکتر عبدالله،  گفته است این ستاد خواستار شفافیت در شمارش آرای مردم از سوی کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی است و در صورت بررسی شفاف شکایت‌های انتخاباتی، نتیجه آن را خواهد پذیرفت.

وی تأکید کرد تیم انتخاباتی عبدالله تمام مشکلات و تخلفات انجام شده در کمیسیون‎های انتخاباتی را از طریق رسانه‎ها منتشر کرد و کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی باید به این تخلفات رسیدگی کند.

سخنگوی ستاد انتخاباتی عبدالله با اشاره به پنهان‌کاری‌های کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی، گفت که این کمیسیون، تصمیم‌هایش را بطور پنهانی و دور از دسترس رسانه‎ها، جامعه مدنی، ناظران و مردم این کشور می‎گیرد؛ لذا این کار سبب بی اعتمادی ستاد انتخاباتی عبدالله و مردم افغانستان خواهد شد.

به اعتقاد سنچارکی ، کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی و کمیسیون مستقل انتخابات باید همه تصمیم‌گیری‌ها را در حضور رسانه‎ها و مردم این کشور اتخاد کنند تا شفافیت این روند تثبیت شود. وی افزود در صورتی که به تمام شکایات‎ انتخاباتی ما بدرستی رسیدگی شود انتخابات به دور دوم نخواهد رفت.

قرار است امروز چهارشنبه نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام شود .

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *