سالانه ۱۱ هزار نفر در شفاخانه ایمرجنسی در کابل و هلمند مداوا می‌شوند

مسئولان شفاخانه ایمرجنسی مربوط ایتالیایی ها دردیدار با «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان گفته اند که سالانه یازده نفر در شفاخانه های ایمرجنسی در کابل و هلمند مداوا می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شفاخانه‌های ایمرجنسی ایتالیایی‌ها در افغانستان، بیشتر خدمات درمانی را برای قربانیان جنگ در کشور فراهم کرده است.

دی جان پانیک و ایمانویل نانینی دو تن از مسوولین شفاخانه‌های ایمرجنسی ایتالیایی‌ها می گویند آنها تا اکنون ۴۶ کلینیک صحی و دو شفاخانه در افغانستان ایجاد کرده اند.

ایتالیایی دو شفاخانه بزرگ یکی در کابل و دیگری در شهر لشکرگاه ولایت هلمند در جنوب کشور دارند.

به گفته مسئولان شفاخانه ایمرجنسی، آدر هر سال شش‌هزار مریض در کابل و حدود پنج‌هزار مریض را در شفاخانۀ ایمرجنسی لشکرگاه ولایت هلمند مداوا می‌کنند و اکثر آنان قربانیان جنگ می‌باشند.

آنان خاطر نشان کردند که هزار تن از افغان‌ها و ۵۰ تن از خارجی‌ها  مصروف کار در این شفاخانه ها و کلینیک ها در افغانستان می‌باشند و کار روی شفاخانۀ سومی ۲۰ بستری در ولایت پنجشیر آغاز نموده‌اند که به‌زودی به‌بهره‌برداری خواهد رسید.

آنها از رئیس‌جمهورغنی و رولا غنی خانم رئیس جمهورغنی خواستند که در برنامۀ افتتاح شفاخانۀ ۲۰ بستر ولایت پنجشیر اشتراک نمایند.

با این رئیس‌جمهور محمداشرف غنی از خدمات خوب و معیاری شفاخانه ایمرجنسی قدردانی کرد و گفت: کودکان، زنان و به‌ویژه قربانیان جنگ از این خدمات مستفید شده‌ا‌‌ند.

رئیس‌جمهور افزود، من می‌خواهم که خدمات شفاخانه‌های ایمرجنسی ایتالیایی‌ها در کشور گسترش یابد و در این زمینه دولت آمادۀ هر نوع همکاری می‌باشد.

رئیس‌جمهور به‌منظور گسترش این خدمات به‌آنان اطمینان داد که نادر نادری مشاور ارشد رئیس‌جمهور در امور روابط عامه و استراتیژیک و داکتر تیمور علم در زمینه بهبود و گسترش خدمات‌رسانی این شفاخانه‌ها با آنان نشست می‌نمایند و در این عرصه همکاری خواهند کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *