سازمان ملل: محاصره یمن ۸ میلیون نفر را با مرگ حتمی روبرو کرده است

مسئولان امداد رسانی سازمان برای پیشگیری از فاجعه انسانی، از ائتلاف عربی خواستند تا محاصره این کشور را به صورت کامل لغود کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از روسیا الیوم، «مارک لوکوک»‌ هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل گفت، ائتلاف نظامی به رهبری عربستان باید محاصره یمن را کاملا لغو کند زیرا حدود هفت تا هشت میلیون تن در آستانه قحطی هستند.

لوکوک گفت که محاصره نه به طور کامل بلکه به طور جزئی برطرف شده است. وی گفت که برای جلوگیری از وقوع فاجعه ای انسانی یعنی مرگ میلیون ها تن، محاصره یمن باید به طور کامل لغود شود.

همچنین پیشتر خیرت کابلیاری، مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان یونیسف گفته بود، میلیون‌ها کودک یمنی به کمک‌های انسانی نیاز دارند و امدادرسانی‌ها کافی نیست.

یمن حدود ۲۵ میلیون نفر جمعیت دارد که ۲۰ میلیون نفرشان نیازمند کمک های انسانی هستند و حدود ۷ تا ۸ میلیون نفر نیز در معرض گرسنگی قرار دارند.

عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم ماه حمل سال ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد، که نتیجه این تجاوز نظامی تاکنون کشتار و زخمی شدن هزاران یمنی و همچنین آواره شدن میلیون هان تن و ویرانی زیرساخت های این کشور بوده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *