سازمان ملل خواستار کمک فوری به سوریه شد

آژانس اقدامات بشردوستانه سازمان ملل خواستار کمک فوری به مردم سوریه که تحت تاثیر بحران در این کشور عربی هستند، شده است.

به گزارش خبرگزای خاوریمانه، دفتر سازمان ملل برای هماهنگی در امور بشردوستانه، گفت که این سازمان و دیگر نهادهای کمک‌کننده بین‌المللی، به ۱۲ میلیارد و نهصد میلیارد دالر کمک فوری در سال ۲۰۱۴ نیاز دارند تا به مردم سراسر جهان متاثر از بحران‌ها، کمک کنند، این سازمان در ادامه گفت که نیمی از این کمک‌ها به بحران سوریه اختصاص خواهد یافت.

این سازمان افزود از این میزان دو میلیارد و دوصد و هفتاد میلیون دالر برای کمک به مردم در داخل این کشور خاورمیانه لازم است و چهار میلیارد و دوصد میلیون دالر نیز برای کمک به آوارگان سوری که به کشورهای همسایه پناه برده‌اند، اختصاص داده می‌شود.

سازمان ملل، همچنین هشدار داد که تعداد آواردگانی که از بحران در این کشور گریخته‌اند، در سال آینده دو برابر خواهد شد و به بیش از چهار میلیون نفر خواهد رسید.

آنتونیو گوتیه‌رز، کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل، در نشست کشورهای کمک کننده در شهر ژنو سوئیس در روز دوشنبه گفت: ما در حال ارسال کمک‌های بالقوه به تعداد چهارمیلیون و صدهزار نفر آواره تا پایان سال ۲۰۱۴ هستیم، وی در ادامه افزود: در معضل پناهندگان سوریه، یک تراژدی وجود دارد.

در حال حاضر حدود دو میلیون و چهارصد هزار نفر پناهنده از سوریه در کشورهای همسایه اقامت دارند.

در همین حال، برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل، گفته است که بیش از نیمی از جمعیت سوریه، امنیت غذایی ندارند و در عین حال، نزدیک به یک سوم جمعیت نیز به کمک‌های اضطراری برای تامین غذا برای زنده ماندن نیاز دارند.

در روز یکشنبه، سازمان ملل ارسال هوایی کمک‌های بشردوستانه از طریق عراق به سوریه را آغاز کرد، اولین محموله هوایی از اربیل در منطقه کردستان عراق به ولایت حساکه در سوریه فرستاده شد.

هفته گذشته سازمان ملل، به تعداد زیادی از مردم در ولایت حساکه حدود ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار نفر که از ماه می هیچ کمک قابل توجهی دریافت نکرده بودند، کمک کرد.

سوریه از ماه مارس ۲۰۱۱، گرفتار ناآرامی‌های خونینی شده است. براساس گزارش‌ها، کشورهای غربی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن بویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیانی که در داخل سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند.

براساس گزارش سازمان ملل، از زمان آغاز خشونت‌ها در سوریه، بیش از صدهزار نفر کشته شده‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *