سازمان ملل: افغانستان در حمایت از زنان کند عمل میکند

 سازمان ملل متحد طی گزارشی از روند کند قانون گذاری مقامات افغان در حمایت از زنان کشور انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این سازمان از کندی وضع قوانین حمایتی از زنان علیه ازدواج های اجباری ، تجاوز و خشونت های خانگی انتقاد کرد .

با این حال ناوی پیلاری کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل متحد از قانون حمایتی از زنان که چهار سال از عمر آن میگذرد بعنوان یک دستاورد بزرگ برای همه افغان ها یاد کرد، اما با وجود ثبت خشونت های متعدد علیه زنان، روند بازپرسی و رسیدگی به این پرونده ها کند ارزیابی شده است.

 گفته میشود اجرای این قانون به کندی انجام می شود و با وجود خشونت های فراوان علیه زنان ، پولیس کشور تمایلی به حمایت از این قانون ندارد.

افغانستان در سال ۲۰۰۹ قانون مبارزه با خشونت علیه زنان را تصویب کرده است، دراین قانون ازدواج کودکان ، خریدو فروش زنان و آزار و اذیت زنان و بسیاری موارد دیگر گنجانده شده است.

ژورژت گاگنون، مسئول حقوق بشر سازمان ملل متحد در افغانستان نیز در کنفرانس خبری خود در روز یکشنبه گفت قانون حمایت از زنان افغانی برای حفاظت از آنان تصویب شده است اما بسیاری از این خشونت ها هرگز مورد تعقیب و رسیدگی قرار نمی گیرند.اخیراً گزارش ۴۹ صفحه ای سازمان ملل متحد که حاوی مواردی از خشونت و آزار علیه زنان است منتشر شده است، در این گزارش نسبت به عدم رسیدگی به این پرونده ها به خاطر مسائلی چون محدودیت های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی انتقاد شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *