سازمان ملل: اروپا سالانه ۹۰ میلیون تن غذا ضایع میکند

سازمان ملل اعلام کرده است در حالی که شمار قابل توجهی از مردم دنیا از گرسنگی رنج می‌برند، کشورهای اروپایی سالانه ۹۰ میلیون تن مواد غذایی را ضایع میکنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بر اساس گزارش اخیر سازمان ملل، در حالی که میلیون‌ها نفر در دنیا به غذای کافی دسترسی ندارند، سالانه میلیون‌ها خانواده اروپایی حجم هنگفتی از مواد غذایی را به دور می‌ریزند.

به گزارش این نهاد بین المللی، مصرف‌کنندگانی که بیشتر از نیاز خود مواد غذایی خریداری می‌کنند عامل اصلی این ضایعات هستند.

فلیسیتاس اشنایدر، عضو موسسه مدیریت ضایعات در وین، می‌گوید: چون بسیاری از خانواده‌ها نیاز خود آگاه نیستند، نمی‌دانند که چه مقدار مواد غذایی در خانه‌های خود به هدر می‌دهند، من فکر میکنم اگر کسی از مسئله اتلاف مواد غذایی آگاه باشد، تغییری در سایر بخش‌های زنجیره تامین مواد غذایی رخ خواهد داد.

تنها در اتریش، سالانه ۲۵ درصد کل مواد غذایی تولید شده در این کشور به هدر می‌رود، بر این اساس، هر خانوار اتریشی به طور متوسط حدود ۳۰۰ یورو برای مواد غذایی که بیشتر شامل میوه، سبزیجات، نان، مواد لبنی و گوشت است، هزینه میکند که از آن استفاده نمی‌شود.

دوغان کایکچی، یک عمده فروش مواد غذایی در اروپا، می‌گوید: من احساس بدی دارم زیرا مشتریان تنها به دلیل تازه بودن مواد غذایی و این که ما اجازه نداریم مواد غذایی بد بفروشیم، مواد غذایی را خریداری می‌کنند و ما نمی‌توانیم کاری برای آن انجام دهیم. تنها کاری که میتوانیم بکنیم این است که مواد غذایی را با خود به خانه ببریم.

این در حالی است که به گزارش سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل (فائو)، سالانه نزدیک به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تن غذا در جهان دور ریخته می‌شود.

کارشناسان توصیه می‌کنند که با برنامه‌ریزی پیش از عرضه مواد غذایی در بازار و ذخیره مواد غذایی برای تازه نگه‌داشتن آن‌ها برای مدت زمان بیشتر، می‌توان اتلاف مواد غذایی را کاهش داد.

همچنین، از سیاستمداران خواسته می‌شود سیاست‌هایی را برای کاهش اتلاف مواد غذایی اتخاذ کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *