سازمان ملل، خواستار شفافیت و پاسخگویی در روند انتخابات شد

سخنگوی دفتر سازمان ملل در افغانستان “ˈ یونیما ” ، بر لزوم شفافیت و پاسخگویی در روند انتخابات ریاست جمهوری این کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “ˈنظیف الله سالارزی”،ˈ امروز دوشنبه گفت هرگونه اسناد و شواهدی مبنی بر تقلب و تخطی در انتخابات افغانستان باید از طریق مراجع قانونی پیگیری شود.

وی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان خواست هرگونه شواهد و اسنادی که ثابت کند در انتخابات اقدامات غیرقانونی انجام گرفته است را از طریق نهادهای مربوطه آن پی گیری کنند.

” سالارزی ” از کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان خواست که نقش بی طرفی خود را در انتخابات حفظ کنند.

ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله در چند روز گذشته در ۳ افشاگری با انتشار فایل های صوتی و تصویری مدعی شد با کمک برخی مقامهای کمیسیون انتخابات و مقامهای محلی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که در (۲۴ جوزا) برگزار شد تخلف و تقلب های گسترده انجام گرفته است.

روز شنبه نیز ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله در نشستی خبری اعلام کرد کمیسیون های انتخاباتی افغانستان درخواست ۱۳ ماده ای این ستاد را برای شفافیت در روند برگزاری انتخابات نپذیرفت از این رو تیم اصلاحات و همگرایی روابط کامل خود را به کمیسیون های انتخاباتی قطع و تصمیم های آن را از این پس به رسمیت نمی شناسد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *