رییس اجراییه، افراط گرایی در افغانستان را محکوم کرد

دکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان، فراط گرایی را در کشور محکوم و روی تامین صلح و ثبات دایمی در کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، روز یک شنبه مرکز اعتدال افغانستان دومین کنفرانسی را به منظور آشنایی با مفهوم اعتدال و بررسی آثار منفی افراط و تفریط در کابل بر گزار کرد.

این کنفرانس به ریاست نعمت الله شهرانی رییس مرکز اعتدال افغانستان به حضور دکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه، حامدکرزی رییس جمهور پیشین، شماری از اعضای کابینه قوۀ قضاییه پارلمان علماء و نخبگان افغانستان برگزار شد.

رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان در این همایش گفت: اعتدال ریشه در آموخته های دین مقدس اسلام، نظام آفرینش و ادبیات سرزمین باستانی افغانستان دارد و توصیه اسلام در تمام عرصه های زندگی بر اعتدال بوده و از افراط و تفریط منع نموده است.

آقای عبدالله، کشتار هایی را که زیر نام اسلام در افغانستان صورت می گیرد به شدت محکوم کرد و افزود کدامین مرجع چنین فتوای صادر کرده می تواند که بر مبنای آن صدها مسلمان بی گناه به خاک و خون کشیده می شود و صد ها خانواده سوگوار می گردند.

وی خطاب به مخالفان مسلح که اقدام به قتل مردم بی گناه در کشور می کنند گفت که این راه رسیدن به قدرت نیست و همگان باید بدانند که مردم افغانستان بیدار هستند و هیچگاه تسلیم زور و ظلم نمی شوند.

عبدالله عبدالله در همین حال هشدار داد در حالی که میلیون ها افغان یکصدا صلح می خواهند چندهزار نفر نمی توانند ثبات کشور را بر هم بزنند و در نهایت هیچ چیزی هم به دست نخواهند آورد.

رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان اعلام نمود که حکومت وحدت ملی متعهد به برقراری صلح پایدار و عادلانه در کشور بوده و به تلاش هایش در این راستا ادامه خواهد داد.

وی ابراز امیدواری کرد که با تلاش علماء و ملت صلح دوست افغانستان ثبات و صلح دایمی در کشور برقرار و پدیده ترور و افراط گرایی برای همیشه بر چیده خواهد شد.

گفتنی است حامدکرزی رییس جمهور پیشین افغانستان، نعمت الله شهرانی رییس مرکز اعتدال افغانستان و استاد محمد اکبری از رهبران جهادی و عضو بورد مشورتی مرکز اعتدال از سخنرانان دیگر این همایش بودند که به آموخته های اسلام در مورد اعتدال گرایی و نفی افراط و تفریط تاکید کردند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *