رویداد مهم امنیتی طی ۲۴ ساعت گذشته درکشور

نیروهای امنیتی کشور طی بیست وچهار ساعت گذشته دستآورد های خوبی در مبارزه با شورشیان طالب داشته و در این مدت دها تن از شورشیان طالب کشته و زخمی شده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، هفت تن از تروریستان بمب گذار درنتیجه درگیری با نیروهای پولیس در ولایت هلمند کشته شدند.

این گروه ۷ نفر ماین گذاران هنگامیکه میخواستند مسیر جاده عمومی ولسوالی سنگین ولایت هلمند را ماین گذار نمایند در درگیری با نیروهای پولیس کشته شدند.

از نزد این آنان، ۵ حلقه ماین نیز بدست آمده است و به نیروهای پولیس آسیب نرسیده است.

همچنان دو تروریست ماین گذار دیگر هنگامی که میخواستند یک حلقه ماین را در منطقه شاخ الکوزی ولسوالی نهر سراج ولایت هلمند جاسازی نمایند، در اثر انفجار ماین جاسازی شده خودشان کشته شدند.

همچنین در نتیجه عملیات های مشترک تصفیه یی نیروهای امنیتی در مربوطات ولایت های کندز، زابل، ارزگان، میدان وردک، لوگر، غزنی  و هرات ۱۰ طالب کشته، دو تن زخمی و ۳ تن دیگر از سوی پولیس بازداشت شدند.

در این عملیات ها مقداری مهمات ومواد انفجاری و دو حلقه ماین از مربوطات ولایت های فراه و هرات کشف و خنثی شده است.

گزارش های از ولایت غزنی حاکس از آنست که دو تروریست ماین گذار در اثرانفجار ماین جاسازی شده خودشان در این ولایت کشته شدند.

این دو ماین گذار در منطقه اسپندی مربوطات شهر غزنی دراثر انفجار ماین خودشان کشته شدند.

از سوی دیگر نیروهای پولیس ولایت هرات یک موتر سایکل مملو از مواد انفجاری که از سوی تروریستان به منظور حملات تروریستی درمنطقه دشت نیزان ولسوالی پشتون زرغون جاسازی شده بود، کشف وحنثی نمودند.

گفتنی است که در پیوند به این رویداد دوتن بازداشت شده و تحقیقات از آنان جریان دارد.

همچنین یک تروریست ماین  گذار هنگامی که میخواست یک حلقه ماین را در مسیر جاده ولسوالی سیدآباد ولایت میدان وردک جاسازی نماید، توسط نیروهای پولیس نظم عامه بازداشت شد.

وزارت امور داخله می گوید که شورشیان در این اواخر کاملآ توان مبارزه رو در رو با نیروهای امنیتی کشور را از دست داده و به همین دلیل از ماین  های کنار جاده و حملات انتحاری استفاده می کنند که عامل اصلی تلفات ملکی در کشور است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *