روند استیضاح وزرا ادامه می یابد

کمیسیون تفتیش مرکزی مجلس نماینده گان با قاطعیت می گوید که گفته ها و تلاش های حکومت مبنی توقف روند استیضاح وجه قانونی نداشته و این روند همچنان ادامه خواهد یافت.

غلام حسین ناصری، نماینده مردم ولایت میدان وردک در مجلس و عضو کمیسیون تفتیش مرکزی در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه اظهار داشت که این روند به مانند برنامه از پیش تعیین شده ادامه خواهد داشت.

به گفته وی تمام اسناد و مدارک لازم در مورد قطعیه سال ۱۳۹۴ که با تاخیر در اختیار مجلس قرار گرفته از سوی کمیسیون تفتیش مرکزی بررسی شده و هیچ کم کاری در این رابطه صورت نگرفته است.

ناصری اظهار داشت که تصمیم برای استیضاح وزرایی که کمتر از ۷۰ درصد بودجه انکشافی شان را مصرف کرده اند از سوی اکثریت نماینده گان گرفته شده و این روند به صورت کامل و روشن تا استیضاح تمام وزرا ادامه خواهد یافت.

عضو کمیسیون تفتیش مرکزی مجلس نماینده گان اظهار داشت که این برنامه یک برنامه دقیق و حقوقی است و هیچگونه دیدگاه سیاسی در آن نفوذ نمی کند.

وی با اشاره به گفته های شب گذشته رئیس جمهور در نشست با هیئت اداری و روسای کمیسیون های مجلس تاکید کرد که روند استیضاح به صورت شفاف از سوی مجلس پیش برده می شود و انتظار می رود که رئیس جمهور در آن مداخله نکند.

ناصری تلاش حکومت برای توقف روند استیضاح را یک تلاش غیرقانونی دانسته و گفت جناب رئیس جمهور بعد از بررسی قطعیه بیانیه صادر کرده و موافقت خود را اعلام کرد.

منبع تاکید کرد :«حکومت نمی تواند این روند را متوقف کند و گفته های دیشب که از سوی معاون سخنگوی ریاست جمهوری اعلام شد، کاملا بی اساس است و تصمیم بر اساس قطعیه وزارت مالی گرفته شده است.»

این در حالی است که شب گذشته رئیس جمهور غنی با هیئت اداری و روسای کمیسیون های مجلس دیدار کرده و در مورد بودجه انکشافی معلومات داد؛ ضمن اینکه در خبرنامه ریاست جمهوری آمده است :«به استناد معلومات و مندرجات مادۀ ۹۲ قانون اساسی،  از نظر ریاست جمهوری دلایل استیضاح وزیران کابینه مخصوصاً وزیر امور خارجه کشور ناموجه پنداشته میشود.»

در بخش دیگر این اعلامیه آمده است «از آنجاییکه نمایندگان محترم مجلس در رابطه به کارکرد وزیران کابینه در خصوص مصرف بودجه سال جاری در روشنایی کامل قرار ندارند، انتظار می رود تا ارایه معلومات کافی؛ پروسۀ استیضاح وزیران کابینه به تعویق افتد.»

گفته هایی که از دید عضو کمیسیون تفتیش مرکزی، بی اساس است و روند استیضاح به اساس برنامه از پیش تعیین شده انجام می شود.

غلام حسین ناصری تاکید کرد که تلاش های روزانه و شبانه حکومت در مورد توقف استیضاح و یا به چالش کشیدن آن هیچ تاثیری در رای و تصمیم نماینده گان مردم نخواهد داشت؛ زیرا این حق مردم است.

بر اساس اظهارات منبع، امروز (۲۳عقرب) نیز سه وزیر دیگر به نشست استیضاح دعوت شده اند.

 

Author

About Author

1 thought on “روند استیضاح وزرا ادامه می یابد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *