روند شمارش و بررسی ۶ هزار صندوق آرا آغازشد

کمیسیون مستقل انتخابات روند شمارش و ابطال آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را از روز چهارشنبه هفته گذشته به سیستم کمپیوتری عیار کرده است و این روند از صبح امروز (شنبه ۲۵ اسد) رسما آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،روند ابطال آرای انتخابات به سیستم کمپیوتری از صبح امروز شنبه ۲۵ اسد در کمیسیون مستقل انتخابات از سر گرفته شد و قرار است آرای شش هزار صندوق شمارش و بررسی شود.

گفته می‌شود که تاکنون از هشت میلیون رای نزدیک به ۴۰ درصد آن از سوی کمیسیون مستقل انتخابات با همکاری سازمان ملل متحد در حضور ناظرین داخلی و بین‌المللی بازشماری شده است.

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان و حتی “حامد کرزی” رئیس جمهوری کشور معتقدند که تاخیر در اعلام نتایج انتخابات بر امنیت و اقتصاد مردم این کشور تاثیر منفی گذاشته است.

“نور محمد نور” سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات می گوید: روند ابطال آرا با حضور نمایندگان تیم‌های انتخاباتی صورت خواهد گرفت تا در مورد شفافیت این روند مشکلی ایجاد نشود.

وی افزود: روند رسمی فعالیت سیستم ابطال آرا و جمع‌ بندی نتایج آن با حضور رسانه‌ها و مطبوعات آغاز شده و همچنین روند بررسی و بازشماری آرا به هیچ وجه متوقف نخواهد شد حتی اگر نمایندگان تیم‌های انتخاباتی حضور نداشته باشند.

سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات تاکید کرد: انتظار مردم باید برای اعلام نتایج نهایی انتخابات برآورده شود و هیچ حرکتی در رسیدگی به این موضوع پذیرفته نیست در عین حال کسانی که مرتکب ایجاد اختلال در روند بازرسی شوند نیز بدون هیچ قید و شرطی از کمیسیون اخراج می‌شوند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *