روسیه مخالف حذف حزب الله از دولت لبنان است

سفیر روسیه در بیروت تاکید کرد که مسکو مخالف کنار گذاشتن حزب الله لبنان از دولت این کشور است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “الکساندر زاسپکین” جمعه‌شب در گفتگو با شبکه تلویزیونی لبنانی المنار، با اشاره به فشارهای عربستان برای کنار گذاشتن حزب الله لبنان، تصریح کرد: روسیه مخالف کنار گذاشتن حزب الله از دولت لبنان است و هیچ دلیلی برای افزایش فشارها ضد لبنان وجود ندارد.

زاسپکین دراین گفتگو حضور حزب الله لبنان را در سوریه برای جنگ با تروریسم و نجات منطقه دانسته افزود: روسیه و حزب الله در سوریه با هدف مشترک وارد شده و با هم همکاری میکنند.

سخنان سفیر روسیه در بیروت در حالی مطرح می شود که حدود دو هفته پیش «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان در حالی که در عربستان سعودی بود از سمتش استعفا کرد. بسیاری این استعفاء را تحت فشار عربستان و با هدف تاثیر بر موقعیت حزب الله در لبنان می‌دانند.

مقام های سعودی بارها تاکید کرده اند که حزب الله یک گروه تروریستی است و نباید در دولت لبنان حضور داشته باشد. وزیر امور خارجه عربستان‌سعودی روز پنجشنبه در نشست‌خبری مشترک به همراه وزیر امور خارجه فرانسه در ریاض، مدعی شد لازم است راه‌هایی برای اقدام در قبال حزب الله لبنان پیدا شود.

لبنانی ها و همچنین کارشناسان معتقدند استعفای حریری تحت فشار عربستان و با هدف ضربه زدن به حزب الله در داخل و خارج لبنان انجام  شده است.

حزب الله در بین اقشار مختلف مردم لبنان محبوب است. علاوه بر این حزب الله همواره در مسیر حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی لبنان گام برمی‌دارد و در همین چارچوب برای حفظ امنیت این کشور با تروریست‌های مورد حمایت محور سعودی – صهیونیستی  در لبنان و سوریه می‌جنگد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *