روسیه: به اقدامات آمریکا در سوریه، پاسخ دندان شکنی خواهیم داد

رئیس کمیسیون دفاعی دومای روسیه در واکنش به تصمیم آمریکا برای تشکیل یک نیروی جدید در شمال سوریه با مشارکت بین المللی تصریح کرد مسکو به این اقدام آمریکا پاسخ دندان شکنی خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از خبرگزاری نووستی روسیه، ولادیمیر شامانوف، رئیس کمیته دفاعی در مجلس دومای روسیه خاطر نشان کرد: تصمیم آمریکا برای ایجاد یک نیروی جدید در شمال سوریه با منافع روسیه تعارض دارد و مسکو به این اقدام آمریکا پاسخ دندان شکنی خواهد داد.

شامانوف در ادامه افزود: اقدامات آمریکا به طور مستقیم با منافع روسیه در سوریه تعارض دارد و بر این اساس مسکو با همکاری هم‌پیمانان خود اقدامات لازم را برای برقراری ثبات و امنیت در سوریه اتخاذ خواهد کرد.

ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا از تصمیم ائتلاف مذکور جهت همکاری با نیروهای سوریه دموکراتیک برای تشکیل نیروی مسلح جدید ۳۰ هزار نفری در شمال سوریه خبر داد.

واشنگتن طی دوره اخیر اعلام کرد که عملیات نظامی‌اش در سوریه تا زمان نابودی کامل داعش و آغاز حل و فصل سیاسی برای بحران سوریه ادامه خواهد داشت اما  به رغم اعلام طرد داعش از سوریه و عراق همچنان در این کشور حضور دارد.

ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا عملیات نظامی علیه داعش در سوریه را بدون موافقت دولت سوریه از سال ۲۰۱۴ میلادی آغاز کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *