روسیه برنامه ضد تروریستی امریکا را ناقض منافع ملی کشورها می داند

وزیر امور خارجه روسیه گفته است؛ برنامه ضد تروریستی امریکا که برپایه توجه به منافع ملی این کشور اقدام می کند، ناقض معیارهای بین المللی و مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سرگئی لاوروف با بیان اینکه تهدید تروریسم؛ یک تهدید جهانی است، تاکید کرد که مبارزه امریکا و متحدانش با تروریسم بین المللی غیرقانونی است.

پایگاه خبری وزارت امور خارجه روسیه، مصاحبه لاوروف با نشریه امریکایی «منافع ملی» را امروز (۱۰حمل) به نشر رسانده که در آن آمده است :«در مبارزه با تروریسم باید قوانین بین المللی رعایت شود.»

وزیر امور خارجه روسیه گفته است که ائتلاف امریکا بدون دعوت دولت سوریه در این کشور اقدام می کند در حالیکه روسیه همانند ایران و جنبش حزب الله لبنان از سوی دمشق دعوت به همکاری شده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه می گوید که هر چند دولت سوریه از حضور نیروهای ائتلاف امریکایی ناراضی است؛ اما تاکید کرده که اگر اقدامات خود را در مبارزه با گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره با روسیه هماهنگ کنند، اهداف آنها را مبارزه با تروریسم تلقی می کند.

لاوروف اظهار کرد که مسکو عملیات ضدتروریستی در سوریه را ادامه می دهد و آماده است، اقدام های خود را با واشنگتن هماهنگ کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *