روسیه برای همکاری با ارتش افغانستان اعلام آمادگی کرد

وزیر خارجه روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت مسکو آماده همکاری نظامی با ارتش افغانستان است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از “تاس”، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل که با محوریت افغانستان برگزار شده بود، تاکید کرد مسکو در نظر دارد تا به آموزش نیروهای امنیتی و تقویت ارتش افغانستان کمک کند.

وی با بیان اینکه کشورش به برقراری امنیت در افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی متعهد است افزود: شمال افغانستان به پایگاه تروریست‌های بین‌المللی به سرکردگی داعش تبدیل شده است و این گروه تروریستی برای ایجاد یک سکوی پرش در منطقه تلاش می‌کند.

لاوروف خاطرنشان کرد: سال گذشته شاهد افزایش بی‌سابقه تولید و کشت مواد مخدر در افغانستان بودیم که این موضوع منابع مالی گروه‌های تروریستی در این کشور را فراهم می‌کند.

وی افزود: اقدامات فوری برای جلوگیری از این تهدید باید اجرایی شود زیرا مواد مخدر منابع مالی تروریسم بین‌المللی را تامین خواهد کرد و ثبات کشورهای منطقه و جهان با خطر روبرو می‌شود.

وزیر خارجه روسیه اظهار داشت : مسکو آمادگی دارد تا نیروهای امنیتی افغان را آموزش دهد و به تاثیرگذاری مبارزه ارتش افغانستان با تروریسم کمک کند.

لاوروف همچنین تصریح کرد : توسعه اقتصادی و عمرانی ادامه‌دار در افغانستان می‌تواند به عنوان عامل تاثیرگذاری در برقراری  ثبات در این کشور تلقی شود.

وی افزود: «اتحادیه اقتصادی اوراسیا» و «اتحادیه کشورهای همسود» می‌توانند با در اختیار قرار دادن بخشی از بازارهای خود به افغانستان در برقراری ثبات در این کشور کمک کنند.

وزیر خارجه روسیه اظهار داشت کشورش برای همکاری چندجانبه در اجرای طرح‌های اقتصادی و زیربنایی در افغانستان آماده است .

این در حالی است که پیش از این رئیس جمهور روسیه نیز برای همکاری با آمریکا در افغانستان اعلام آمادگی کرده بود و همکاری روسیه و آمریکا در مهار تروریسم در افغانستان را موثر دانسته بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *