روز خونین در غزنی، با بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی

وزارت امور داخله اعلام کرد که در حمله گروهی از مهاجمان مسلح و انتحاری بر اداره امینت ملی، قطعه واکنش سریع پولیس و ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت؛ بیش از ۱۵۰ تن نفر به شمول غیرنظامیان کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حوالی ساعت ۵:۰۰ صبح روز پنجشنبه ۲۱ تن از مهاجمان مسلح و انتحاری بر سه ساختمان دولتی حمله کردند که بعد از دو درگیری با کشتن شدن تمامی مهاجمان وضعیت امنیتی به حالت اولیه برگشت.

براساس معلومات وزارت امورداخله، مهاجمان انتحاری با استفاده از دو عراده موتر بمب گذاری شده و تجهیزات نظامی، ریاست امنیت ملی، قطعه واکنش سریع پولیس ملی و ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت غزنی را مورد حمله تروریستی و تهاجمی قرار دادند.

در ابتدا دو فرد مهاجم در درب ورودی ریاست امنیت ملی و قطعه واکنش سریع موتر های بمب شده حامل شان را منفجر ساختند و سپس سایر مهاجمان با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

وزارت داخله می گوید که منسوبین پولیس ملی در نخستین دقایق حادثه با استفاده از تمام امکانات دست داشته با همآهنگی با سایر نیروهای امنیتی ولایت غزنی این حمله تروریستی را مهار نمودند.

در نتیجه این حمله تروریستی ۱۰ تن از منسوبان پولیس ملی و ۲ تن از افراد ملکی کشته شدند و ۱۷ تن از منسوبین پولیس ملی و ۱۳۰ تن از غیر نظامیان زخمی شده اند.

زخمی این رویداد به زودترین فرصت از سوی منسوبین پولیس ملی به شفاخانه های ولایت و مرکز انتقال یافتند که ۹۰ تن آنان جراحت سطحی برداشته بودند و بعد از درمان از شفاخانه ها مرخص گردیدند.

وزارت امور داخله این حمله را ترورستی خوانده و به دشمنان افغانستان نسبت داده آن را به شدید ترین الفاظ تقبیح کرده است.

وزارت امور داخله ضمن تسلیت به خانواده شهیدان این حادثه از بارگاه الهی به آنان طلب جنت برین و به مجروحین حادثه صحت عاجل را استدعا دارد.

تا کنون در باره تلفات نیروهای امنیت ملی در این حمله تروریستی گزارش نشده اما گفته می شود شماری از نیروهای امنیت ملی نیز کشته وزخمی شده اند.

طالبان مسئولیت این حمله تروریتسی را به عهده گرفتند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *