روحانی و ترامپ دیدار می کنند!

رئیس جمهور فرانسه به صراحت گفته است که شرایط برای دیدار روسای جمهور ایران و امریکا فراهم است و انتظار می رود که در چند هفته آینده این دیدار صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، امانوئل مکرون در نشست خبری مشترک با دونالد ترامپ اظهار داشت که می تواند زمینه دیدار حسن روحانی با رئیس جمهور امریکا را فراهم کند.

به گفته وی، آنچه به جواد ظریف، وزیر خارجه ایران و در تماس تلیفونی به حسن روحانی گفته است، این بود که اگر با دیدار با ترامپ موافقت شود، مطمئناً می ‌توان ترتیب آن را فراهم کرد.

مکرون اظهار داشت که مذاکرات برای فراهم کردن دیدار روسای جمهور ایران و امریکا جریان دارد و انتظار می رود که این دیدار در هفته های آینده صورت گیرد.

وی اما تصریح کرد که هیچ چیز هنوز قطعی نشده و اوضاع هنوز شکننده است؛ اما گفتگو درباره برخی جزئیات تخنیکی شروع شده که پیشرفت داشته است.

اما رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد که «ایران نباید هیچگاه به سلاح هسته‌ ای دست پیدا کند و در عین حال شرایط کنونی به هیچ‌ وجه نباید ثبات منطقه را تهدید کند.

در عین حال، دونالد ترامپ گفت: «آنها (ایران) باید خوب بازی کنند، اگر متوجه منظورم می‌ شوید، آنها نمی ‌توانند آن کارهایی را می ‌گویند می ‌خواهند انجام بدهند، انجام بدهند، چون اگر این کار را بکنند با نیروی واقعا خیلی خشنی روبرو خواهند شد. برای همین من فکر می‌ کنم که آنها خوب بازی خواهند کرد».

وی تاکید کرد که اگر شرایط درست باشد، احتمال دیدار با آقای روحانی در چند هفته آینده «واقع ‌بینانه» است و اینکه او احساس خوبی به ایران دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *