روحانی: تهدیدها در قبال برنامه هسته ای ایران بی ثمر خواهد بود

دوکتور حسن روحانی رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران در اولین نشست خبری اش با خبرنگاران داخلی و خارج در تهران گفت: برای حق و حقوق ملت ایران حاضر است که با هرکشوری صحبتی داشته باشد و این صحبت ها براساس منافع ملی ایران خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای روحانی در این نشست خبری خاطرنشان کرد که انتخابات امسال فرایند دموکراسی تثبیت شده در ایران بود بنابراین دولت آینده  یک دولت پاسخگو به شفافیت عمل خواهد کرد و از پیشرفتها  به مردم اش خبر خواهد داد.

او گفت: دولت بدون حمایت مردم هیچگاه نمی تواند به اهداف بلند خود دست یابد و دو وظیفه که بر دوش این جانب  گذاشته اند تهیه خط مشی برای دولت تدبیر امید و تعیین افراد برای شناسایی افراد با صلاحیت  و شناخته شده برای کابینه دولت آینده است.

حسن روحانی گفت: مبنای  انتخاب کابینه ما شایستگی انقلابی و دانش کافی و تخصص برای انجام مسئولیت  در راستای منافع ملی دولت است و اعضای کابینه در شش هزارساعت از سوی ۵۰۰ تن از کارشناسان و نخبگان مسائل مرتبط به دولت تدبیر و امید انتخاب شده اند.

به باور وی، ترکیب کابینه یک ساختار است که برای تامین اهداف دولت یک پارچه عمل کند اما مجلس اسلامی  در راستای  مشروعیت بخشی این کابینه حقوقش محفوظ است و تاکید اساسی در دولت آینده بر قانون مداری و اخلاق گرایی و حد اعتدال آخرین تلاش ما در این دولت خواهد بود.

آقای حسن روحانی در بخش از سخنانش با اشاره به توسعه روابط با همسایگان گفت: توسعه روابط با همسایه ها در اولویت کاری ما قرار خواهد داشت.

وی با اشاره به سیاست امریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران گفت: کاخ سفید در بیانیه اخیرش نشان داد که دولتمردان امریکا درک درست از ایران ندارند گفتار و کردار کاخ سفید نا همسو است و گروه فشار در امریکا از یک کشور خارجی دستور می گیرد بنا براین برای ما مهم پاسخ عملی دولت امریکا خواهد بود نه بیانیه های پر شور  کاخ سفید.

حسن روحانی خاطرنشان کرد که برنامه هسته ای ایران یک برنامه ملی و فراجناحی است و  حق هسته ای مردم ایران در تعامل و گفتگو با جهان  در زمان نه چندان بلند تثبیت خواهد شد.

او گفت: تهدیدها در قبال برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران بی ثمر خواهد بود و کسانیکه با تهدید می خواهد خواسته شان بر مردم ایران بقبولاند خطای محض است و دولت ایران اراده جدی برای حل این معضل با اتکا بر حقوق ملت اش دارد.

بر بنیاد گفته های روحانی، جمهوری اسلامی ایران براساس اصول و قوانین در راستای مذاکرات به پیش خواهد رفت و در این روند هیچ بد بینی وجود ندارد و در صورت که طرف ها با حسن نیت خواست های متقابل احترام نگذارند در صورت لزوم راهی دیگر که لازم باشد به موقع اعلام خواهیم کرد.

وی در باره سفراحتمالی در نیورک گفت: سفر من به نیورک در بخش سیاست خارجی در حال بررسی است اما آنچه برای من مهم است اهداف ملی ماست و ما اگر احترام متقابل را شاهد باشیم و نگرانی های دو طرف مطرح باشد هیچ مشکلی در مذاکرات نداریم.

او گفت: مذاکرات خود را آغاز خواهیم کرد و برای بر طرف کردن تحریم ها تلاش های خود را ادامه خواهیم داد و آنچه برای در مذاکرات با امریکا برای ایران مهم است اصل حسن نیت امریکا است و جمهوری اسلامی می خواهد بداند که منافع ملی ما تامین است.

او گفت: من کسی نیستم که تحت فشارتصمیم بگیریم من از تمامی وزرای پیشنهادی ام که را به کابینه دادم از آنها دفاع می کنم، من آنها را میشناسم و در ادارات دولتی و ساحات مختلف با آنها همکار بودم، تلاش می کنم امانتدارخوبی برای مردم کشورم باشم.

همچنین رئیس جمهور منتخب ایران در بخش از سخنانش از رهنمود های مقام معظم رهبری سپاسگذاری کرده گفت: تاثیر بیانات مقام معظم رهبری در بر پایی حماسه انتخابات بویژه در مراسم تنفیذ و تقاضای کمک از مردم با دولت  و در سیاست خارجی برخورد این دولت برخاسته از حد اعتدال  و منطقی خواهد بود.

وی تاکید کرد که برای ریشه کن کردن قساد باید عوامل آن را جستجو کرد و آهسته آهسته قدم برداشت و این روند یک برنامه نسبتا طولانی می طلبد و باید به مردم اطلاع رسانی شود و آن وقت با فقر و بیکاری مبارزه خواهد کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *