رهبر انقلاب ایران : بیداری اسلامی در منطقه درست مدیریت نشد

حضرت آیت الله خامنه‌ای ، رهبر جمهوری اسلامی ایران ، با ابراز تاسف درباره اوضاع مصر، این وضعیت را  بسیار دردناک و خطرناک خواند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه – حضرت آیت الله خامنه‌ای در یک کنفرانس داشجویی در تهران با اشاره به برخی از حوادث جاری در برخی از کشورهای منطقه خاطر نشان کردند که این حوادث نشان می‌دهند که عمق بیداری اسلامی در این کشورها وجود دارد.

ایشان خاطرنشان ساختند که  این بیداری ها به علت این که خوب مدیریت نشد و ناشی‌گری کردند، امروز اوضاع کشور بزرگ مصر بسیار دردناک شده است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه، تصریح فرمودند: بیداری اسلامی پدیده بسیار مهمی است که با آنتی تزهای استکباری از بین نمی‌رود.

جنرال عبدالفتاح السیسی، فرمانده نیروهای مسلح مصر در سوم جولای اعلام کرد که محمد مرسی، رئیس جمهوری، دیگر قدرت را در دست ندارد.

السیسی بعد از برکناری مرسی، «عدلی محمود منصور»، رئیس دادگاه عالی قانونی اساسی مصر را به عنوان رئیس جمهور موقت مصر معرفی کرد. ارتش همچنین قانون اساسی را منحل کرده است.

محمد بدیع، رهبر کل اخوان‌المسلمین، پنجم جولای، کودتای نظامی علیه مرسی را غیرقانونی دانست و تصریح کرد، میلیون‌ها نفر تا احیای ریاست جمهوری مرسی، در جاده ها خواهند ماند.

به گفته منابع مصری ، دستکم ۱۵۰ نفر در درگیری‌های شدید میان هواداران و مخالفان مرسی در سراسر کشور کشته و ۵۲۰۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *