رهبران حکومت وحدت ملی، انتخاب ترامپ را تبریک گفتند

رئیس جمهور و رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی، انتخاب دونالد ترامپ را به عنوان رئیس جمهور جدید ایالات متحده امریکا تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دونالد ترامپ با کسب ۲۷۹ رای موفق به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری امریکا شده و به عنوان چهل و پنجمین انتخاب شد.

به همین منظور، محمد اشرف غنی رئیس‌ جمهور کشور با نشر خبرنامه ای، انتخاب ترامپ را تبریک گفته است.

در این خبرنامه آمده است :«به ‌نمایندگی از دولت و مردم افغانستان، انتخاب دونالد ترامپ را به ‌حیث رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحدۀ امریکا به ‌ایشان و مردم امریکا تبریک می ‌گویم.»

وی می ‌گوید که ایالات متحده امریکا از شرکای مهم استراتیژیک و اساسی دولت و ملت افغانستان در راستای مبارزه با تروریزم، انکشاف و توسعه می ‌باشد.

به نقل از خبرنامه، دولت افغانستان امیدوار است که با همکاری نزدیک با رئیس ‌جمهور جدید امریکا، روابط میان دو کشور بیشتر از پیش توسعه یافته و به ‌نفع هردو کشور و ملت انکشاف یابد.

در عین حال، دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه با نشر خبرنامه ای گفته است که داکتر عبدالله عبدالله به نمایندگی از ملت و حکومت افغانستان انتخاب آقای دونالد ترامپ را به حیث چهل و پنجمین رئیس جمهور امریکا به ایشان و ملت امریکا تبریک می گوید.

خبرنامه می افزاید که افغانستان و امریکا از دوستان و متحدان استراتیژیک یکدیگر هستند و مبارزه با دهشت افگنی و تلاش برای استقرار صلح و ثبات از اولویت های دو کشور به شمار می رود.

حال باید دید که انتخاب دونالد ترامپ چه تغییری در سیاست این کشور در قبال افغانستان خواهد آورد؟

قابل ذکر است که بعد از تعیین دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید امریکا، رهبران شمار زیادی از کشورهای جهان، این پیروزی را به وی تبریک گفته اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *