رعایت نشدن بهداشت در کشتارگاه”مسلخ”هرات

خبرگزاری خاورمیانه – هرات

شماری از مردم هرات میگویند: در کشتارگاه دولتی این ولایت”مسلخ” به هیچ عنوان نکات بهداشتی رعایت نمیشود و این روند مشکلات زیادی را در بخش صحت مردم به وجود آورده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آنان تاکید دارند که دولت هیچگونه نظارتی بر کشتارگاه حیوانات “مسلخ” هرات نداشته و روزانه تعداد زیادی از دامها به صورت غیر بهداشتی ذبح شده و گوشت آن وارد بازار میشود.

مردم هرات میگویند: کشتار گاه مسلخ زیر نظر شهرداری است اما به هیچ وجه نکات صحی رعایت نمی شود و حتی در برخی موارد ذبح حیوانات غیر اسلامی است.

آنان از دولت محلی هرات خواهان این هستند که در این رابطه تصمیم و اقدام جدی را در نظر گرفته و به این روند که همواره خطری بزرگ تلقی میشود، خاتمه دهد.

در همین حال شماری از بازرگانان ولایت هرات میگویند با اینکه بیش از ۵ میلیون دالر را برای ساخت یک کشتارگاه مدرن و عصری سرمایه گذاری کرده اند؛ اما دولت به دلیل رقابت های ناسالم هیچ توجهی را در این رابطه نشان نداده است.

سیدآقا هاشمی مسئولان یکی از کشتارگاه های غیر دولتی در ولایت هرات میگوید: در حال حاضر آنان نیاز شدید به برق، آب و دیگر امتیازات شهری دارند که تا کنون از سوی دولت فراهم نشده است.

این بازرگان می افزاید در صورت اینکه عدم توجه دولت همچنان ادامه یابد، امکان این میرود که تمامی این مصارف به هدر رفته و وی کشور را ترک کند.

در همین حال سیدفضل الله وحیدی، والی هرات میگوید: در باره مسلخ دولتی هرات که گفته شده غیر اصولی کار میکند به زودترین فرصت تحقیقات و ارزیابی های خود را آغاز خواهد کرد.

وی افزود در ابتدای سال آینده که آغاز سال مالی میباشد قرار است تا به بخش های خصوصی و کمپانی های داخل شهر هرات توجه لازم صورت گیرد و مشکلات شان حل شود.

آقای وحیدی وعده داد که در زودترین فرصت مشکلات اقتصادی شمار زیادی از افراد بیکار در هرات برطرف خواهد شد و دولت محلی در حال حاضر سرگرم ساخت طرح و پلانهایی در این رابطه است.

گفته میشود که در طی چند سال گذشته شمار زیادی از کمپانی های شهرک صنعتی هرات به دلیل عدم حمایت کافی دولت ورشکست شده و بازرگانان سرمایه های خود را از کشور خارج کرده اند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *