رد اظهارات اتحادیه اروپا در مورد دادگاه های افغانستان

دولت کابل نسبت به اظهارات سخنگوی اتحادیه اروپا در کابل در مورد موجودیت فساد اداری در بخش قضایی و مراجعه مردم به دادگاه های مخالفان مسلح واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت با نشر خبرنامه ای گفته است که در جریان دو سال اخیر، دولت کابل در زمینه مبارزه با فساد در بخش قضا، فعالیت های گسترده ای انجام داده است.

در خبرنامه آمده است که ۱۲۱ تن از قضات، وکلای مدافع، سارنوال و سایر کارکنان قضایی در ۲ سال گذشته بازداشت شده و اصلاحات چشمگیری در این بخش صورت گرفته است.

مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت گفته است که دستاوردهای این اصلاحات در قوه قضائیه بیش از سایر دستگاه ها است که تغییر و تبدیل وضعیت ۷۰۰ تن از قاضیان از میان ۲۸۰۰ قاضی، نمونه بارز آن است.

این مرکز افزوده است که تمامی کارکنان بخش اداری دادگاه عالی نیز در دو سال گذشته از طریق پروسه اصلاحات اداری و رقابت آزاد در سمت های خود منصوب شده اند و ۵۴۰ تن از قضات برای فراگیری آموزش های تخصصی به خارج از کشور اعزام شده اند و نزدیک به یک هزار تن دیگر در داخل کشور آموزش های حرفه ای را فراگرفته اند.

بر اساس خبرنامه، در دو سال گذشته ۷۰ پرونده فساد کلان اداری در دادستانی و مرکز قضائی مبارزه با فساد اداری مورد رسیدگی قرار گرفته و تحقیقات بر روی شماری از این پرونده ها هنوز جریان دارد.

سخنگوی اتحادیه اروپا در کابل روز یکشنبه هفته روان گفته بود که فساد در محاکم قضائی موجب شده تا مردم در مناطق دوردست به محاکم مخالفان مسلح مراجعه کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *