راه ۹ ولسوالی بدخشان در اثر برف باری بسته شد

مسدود شدن راه مواصلاتی ولسوالیهای بدخشان

راه های مواصلاتی ۹ ولسوالی ولایت بدخشان در نتیجه برفباری شدید، مسدود شده و باشنده گان آنها با مشکلات زیادی روبرو اند.

فرحناز پامیری، عضو شورای ولایتی بدخشان به خبرگزاری خاورمیانه گفت که برفباری های سنگین و پی هم در دو روز گذشته، راه نُه ولسوالی را مسدود کرده است.

به گفته وی، ولسوالی های زیباک، واخان، اشکاشم، شغنان، ماه می، نسی، شکی، خواهان، کوفاب، یاوان، کوهستان و راغستان از جمله ولسوالی های است که راه های مواصلاتی آنها مسدود شده است.

بانو پامیری می گوید، بسته شدن راه این ولسوالی ها و نبود درمانگاه های مناسب در این بخش ها؛ باشنده گان، مریضان و مریضداران را با چالش های زیادی روبرو ساخته است.

این عضو شورای ولایتی بدخشان می گوید که اگر حکومت در قبال امداد رسانی به این مردم توجه جدی نکند، فاجعه بزرگ انسانی رخ خواهد داد.

اما مقام های محلی بدخشان می گویند که بخاطر رسیده گی به باشنده گان این ولسوالی ها آماده گی های قبلی گرفته شده است.

نوید فروتن سخنگوی والی بدخشان به خبرگزاری خاورمیانه گفت: «از اینکه بسته شدن راه این ولسوالی در فصل زمستان همه ساله اتفاق می افتد، به همین دلیل آماده گی های لازم گرفته شده است.»

وی گفت، بر اساس پیش بینی های قبلی در این ولسوالی ها گدام های مواد خوراکی ساخته شده و تا باز شدن راه های مواصلاتی شان از مواد جابجا شده در گدام ها استفاده می شود.

گفتنی است که راه مواصلاتی ولسوالی های ماه می، نسی و شکی همه ساله در آغاز فصل زمستان بسته می شود و باشنده گان آن از طریق کشور تاجیکستان رفت و آمد می نمایند.

محراب الدین ابراهیمی

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *