راه برای توزیع شناسنامه ای الکترونیکی هموار شد

با توشیح طرح تعدیل قانون ثبت احوال نفوس از سوی رئیس جمهور، راه برای توزیع شناسنامه های الکترونیکی هموار شد.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دفتر مطبوعاتی معاونیت دوم ریاست جمهوری در صفحه فیس بوک خود نگاشته است که این طرح در جلسه امروز (۱۲حوت) از سوی رئیس جمهور توشیح شد.
به نقل از منبع :« در جلسه کابینه که تحت ریاست محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان برگزار شد، طرح تعدیل ماده ششم قانون ثبت احوال نفوس در مورد توزیع تذکره الکترونیکی مورد تائید قرار گرفته و از سوی رییس جمهور طی فرمان تقنینی توشیح شد.»
معاونیت دوم ریاست جمهوری اظهار داشت که ماده ششم قانون ثبت احوال نفوس در مورد ثبت مشخصات افراد در تذکره های الکترونیکی است که قبلا تنها در آن کلمه افغان به عنوان ملیت تمام مردم افغانستان قابل ثبت بود؛ ولی در ماده تعدیل شده، علاوه بر مشخصات فردی و کلمه افغان به عنوان ملیت، قومیت افراد نیز در شناسنامه های الکترونیکی ذکر خواهد شد.
طرح تعدیل ماده ۶ قانون ثبت احوال نفوس سال گذشته در کمیته قوانین کابینه تحت ریاست سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری مورد تائید قرار گرفته بود.
به باور دفتر معاونیت دوم ریاست جمهوری با توشیح این طرح، دیگر مانعی بر سر راه توزیع تذکره های الکترونیکی وجود نداشته و توزیع این تذکره ها به زودی آغاز می شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *