راهپیمایی هزاران تن از طرفداران تیم اصلاحات و همگرایی درکابل

هزاران تن از شهروندان کابل با راهپیمایی در چهار راه پشتونستان مرکز شهر بار دیگر از مواضع اخیر تیم اصلاحات و همگرایی مبنی بر ایستادگی مدنی در برابر تقلب های انتخاباتی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، اعلام حمایت کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این راهپیمایی حوالی ساعت ۹ صبح روز جمعه (۶ سرطان) از طرف طرفداران تیم اصلاحات و همگرایی از نطقه شهر کابل آغاز شد و در چهار راه پشتونستان نزدیک ارگ ریاست جمهوری پایان یافت.

معترضان که در کنار ارگ ریاست جمهوری تجمع کرده بودند، با سردادن شعار های “مرگ بر تقلبکاران” تأکید کردند که تا رسیدن به خواسته هایشان ایستادگی خواهند کرد.

حضور داکتر عبدالله عبدالله رهبر تیم اصلاحات و همگرایى، صلاح الدین ربانى رهبر جمعیت اسلامی افغانستان، انجینیر محمد خان معاون اول داکتر عبدالله عبدالله و محمد محقق معاون دوم عبدالله شمار دیگرى از اعضاى این تیم در این اعتراض خیابانی، از سوی معترضان با گرمی استقبال شدند.

هرچند مخالفان تیم اصلاحات و همگرایی پیش از این شایعه پخش کرده بودند که رهبران تیم اصلاحات و همگرایی مردم را به اعتراض فرا می خوانند و خودشان در این اعتراض ها اشتراک نمی کنند، اما حضور رهبران تیم اصلاحات و همگرایی در میان مردم و همراهی شان در سردادن شعار با معترضان، این شایعه را غلط ثابت کرد.

داکتر عبدالله عبدالله، صلاح الدین ربانی، انجینیر محمد خان، استاد حاجی محمد محقق و دیگر رهبران تیم اصلاحات و همگرایی، پس از نزدیک به یک ساعت توقف در چهار راه پشتونستان، در میان موج مردم به سمت چهار راهی ملک اصغر حرکت کردند.

آن ها در میان معترضان، جاده مقابل وزارت خارجه را پیمودند و توقف کوتاهی در چهار راه زنبق داشتند.

استاد حاجی محمد محقق معاون دوم تیم اصلاحات و همگرایی نیز در چهار راه زنبق با کاروان بزرگ مردمی که از غرب شهر کابل حرکت کرده بود، به دیگر همراهان سیاسی اش پیوست.

معترضان کابل با سردادن شعارهای “مرگ بر تقلبکاران” تاکید کردن که تا رسیدن به خواسته قانونی شان، ایستادگی خواهند کرد.

معترضان خواهان جداسازی آرای پاک از آرای ناپاک شده و حکومت را نیز شریک تقلب ها سازمان یافته به نفع یک نامزد مشخص خواندند.

آن ها ضمن اعلام حمایت قاطع از موقف اخیر تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری داکترعبدالله عبدالله، رهبر محبوب شان را در جاده های شهر کابل با شور و هلهله تا رسیدن به اقامت گاهش در بهارستان همراهی کردند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *