راهپیمایی شهروندان هرات در پی گسترش حملات تروریستی به مساجد

اعتراض مردم هرات به حمله بر مساجد

صدها تن از شهروندان ولایت هرات،  با راهپیمایی و همایش اعتراضی خویش، خواستار دستگیری عاملان حملات به مساجد و سپردن آنها به پنجه قانون شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این همایش اعتراضی امروز (۱۴جدی) در پی حملات اخیر گروه ‌های تروریستی به مساجد، به ویژه حمله به مسجد امام باقر و کشته شدن ملا امام آن در ولایت هرات برگزار گردید.

این اعتراض کنندگان از دولت مرکزی و مقامهای محلی هرات خواهان تأمین امنیت مساجد و جلوگیری از چنین حملات شدند.

معترضان در شعارهای خود تاکید کردند که برای تامین امنیت شهروندان، به ویژه مساجد و ملا امامان و جلوگیری از ترور جامعه روحانیت، دولت باید اقدام جدی روی دست بگیرد و عاملان حادثات اخیر را به سزای اعمال ‌شان برساند.

معترضان گفتند: «اگر این وضعیت ادامه بیابد و جلوگیری نشود، همدیگر پذیری و وحدت موجود میان مذاهب دچار تزلزل خواهد شد و در صورت ادامه این وضعیت، خود شهروندان وارد عمل خواهند شد.»

در عین حال، آصف رحیمی، والی هرات، این حملات را تروریستی و بزدلانه خواند و هدف حمله به مساجد و ترور ملا امامان را، ایجاد تفرقه میان مذاهب و اقوام مختلف دانست و آن را به شدت تقبیح کرد.

وی همچنان به مردم وعده سپرد که عاملان این حادثه را به زودترین فرصت دستگیر و به سزای اعمالشان خواهند رساند.

 

راهپیمایی مردم هرات نسبت به حملات تروریستی بر مساجد
راهپیمایی مردم هرات نسبت به حملات تروریستی بر مساجد

در اخیر این راهپیمایی، فعالان مدنی هرات ضمن محکوم کردن حملات تروریستی، بیانیه شش ماده ترتیب داده و تامین امنیت علما و روحانیان را خط قرمز برای شهروندان و  مردم دانستند و از مقامات امنیتی خواستند که عاملان پشت پرده این حادثات را برای مردم افشا نمایند.

از سویی هم سید احمد آخوندزاده رئیس شورای علما و اخوت اسلامی هرات، از مردم خواست با هوشیاری و آگاهی؛ وحدت خویش را حفظ نمایند و فریب دشمنان مردم افغانستان را نخورند.

معترضان تاکید داشتند که اگر دولت به خواست‌ های آنان توجه نکرده و از ادامه این وضعیت جلوگیری نکند، دامنه اعتراضات خویش را گسترش خواهند داد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *