رازهای پشت‌پرده کشتن شدن نوعروس در نزدیکی خانه محقق

قصه جان باختن دختری به نام «جمیله» که در شب عروسی‌اش و در نزدیکی خانه محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرائیه اتفاق افتاد، تبصره‌های مختلفی را به دنبال داشت.

بعضی‌ها که به دنبال سوءاستفاده از این مسایل بودند و بحث‌های حزبی و قبیلوی را مطرح کردند، در اولین فرصت ادعا کردند که این نوعروس در نتیجه شلیک محافظین خانه محقق به قتل رسیده است.

این افراد به این باور بودند که باید از اعمال خلاف قانون محافظین محقق جلوگیری شود و نباید اجازه این کار به آنها داده شود و به زودترین فرصت مجازات شوند.

در حالی‌که بر اساس گفته نزدیکان محقق، در اولین اقدام بعد از تیراندازی در شب عروسی، محافظین و سلاح آنها به حوزه امنیتی سپرده شده تا هر نوع تحقیقی از آنها انجام شود.

حال گفته می‌شود که دو محافظ محقق بعد از تحقیقات رها شده و ثابت شده که هیچ از سوی آنها تیراندازی نشده و هیچ دخالتی در این فاجعه خونین و مرگ‌بار نداشتند.

اما حالا گفته‌های دیگری وجود دارد که دو پسر عمه (داماد و پسر عمه‌اش) به صورت همزمان از داکتر جمیله خوش‌شان می‌آمده و هرکدام آنها تصمیم داشته با وی ازدواج کند.

این دو پسر عمه گویا در شب عروسی با یکدیگر مشکل پیدا کرده و مشاجره لفظی می‌کنند و این مشاجره تا زمان مرگ داکتر جمیله ادامه می‌یابد.

در این جریان، سید آقاضیا که گفته می‌شود پسر عمه داماد (سید علی) بعد از ختم مراسم عروسی بالای موتر عروس شلیک کرده و باعث جان باختن عروس می‌شود.

این واقعه به دلیل اینکه در نزدیکی خانه محمد محقق رخ داده است، پولیس بنابر وظیفه دو محافظ وی را نیز برای تحقیقات با خود می‌برند و همانطور که گفته شد، این محافظین بی‌گناه شناخته شده و دو تن دیگر که یکی از آنها پسر عمه داماد می‌باشد، هنوز هم در بند پولیس است.

با این حال، شماری از افراد تلاش داشتند تا این اقدام را به نوعی به ائتلاف جدید «نجات‌افغانستان» ارتباط داده و ماهیت این ائتلاف را زیر سوال ببرند که خود نوعی اهداف سیاسی بود که تقریبا ناکام شد.

حال نیاز جدی است تا دولت به صورت واضح نتایج به دست آمده از این رویداد خونین را با مردم شریک سازد تا تمام عوامل آن روشن شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *