انتخاب رئیس و شورای رهبری اتحادیه حقوقدانان افغانستان

اتحادیه حقوقدانان افغانستان رئیس و شورای رهبری این اتحادیه با برگزاری نشست عمومی در کابل انتخاب کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اتحادیه حقوقدانان افغانستان در سال ۱۳۶۴ بخاطر تحقق عدالت و موجودیت یک ارگان مشخص برای حل مشکلات حقوقی درسطح ملی تاسیس شده است و این نهادی غیر دولتی ومستقل درپروسه های ملی نقش بارز حقوقی خویش را ایفا نموده است.

اجلاس مجمع عمومی این نهاد هر پنج سال بعد برگزاری می شد و ازطریق انتخابات آزاد، سری و مستقیم هیات اجرائیوی خویش را انتخاب مینماید.

با این حال چهارمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه حقوقدانان افغانستان به منظور انتخاب هیات اجرایه، شورای رهبری و بورد نظارت در کابل برگزارگردید.

گل رحمن قاضی رئیس اتحادیه حقوقدانان افغانستان بر موجودیت این اتحادیه جهت تا مین عدالت و حاکمیت قانون مهم دانسته افزود عدالت زمانی تامین میگردد که حقوقدانان افغانستان منحیث طبیب جامعه انچه را به خود میخواهد به دیگران هم بخواهد باید هر حقوقدان جهت حاکمیت قانون خود عمل نماید تا دیگران عمل کنند.

همچنین روح الله قاری زاده رئیس انجمن وکلای مدافع افغانستان، استاد محمد هارون متصم، معاون دانشکده حقوق و علوم سیاسی و نماینده وزارت امور داخله کشور صحبت نمودند.

در این جلسه، انتخابات سری ازاد مستقیم در حضور هیات نظارت تدویر گردید و عبدالغیور غیور بهداد توانست پست ریاست اتحادیه حقوق دانان را برای مدت پنج سال احراز نماید و همچنین کمسیون نظارت و شورای رهبری  توسط  ارای علنی برای پنج سال تعین گردیدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *