رئیس موقت حزب جمعیت اسلامی انتخاب شد

سران حزب جمعیت اسلامی پس از مشورت با اعضای ارشد خویش، سر انجام صلاح الدین ربانی را به عنوان رییس موقت این حزب معرفی کردند.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، بعد از ترور برهان الدین ربانی رئیس حزب جمعیت اسلامی، این حزب کار و فعالیت های خویش را تحت سرپرستی صلاح الدین ربانی رئیس شورا عالی صلح افغانستان انجام میداد.

با این حال  صلاح الدین ربانی امروز ( ۱۰ سرطان) در یک نشست خبری گفت: کمیسیون برگزاری کنگره عمومی با در نظرداشت نزدیک بودن موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا های ولایت، تصمیم گرفت تا این حزب دارای یک تشکیلات موقت شود.

به گفته وی، بعد از سپری شدن انتخابات ریاست جمهوری، کنگره عمومی جمعیت برای انتخاب رئیس دایمی آن مراسمی را برگزار خواهد کرد.

صلاح الدین ربانی که در عین زمان ریاست شورای عالی صلح افغانستان نیز به عهده دارد تاکید کرد که تصمیم جدید در مشورت با تمام بزرگان جمعیت اسلامی صورت گرفته  و هیچ کس با این مساله مخالفت نداشته است.

 بر اساس تصمیم گیریها؛ صلاح الدین ربانی رییس حزب، احمدضیا مسعود و کلیم الله نقیبی معاونین، عطامحمد نور رییس شورای اجرایی، واصل نورمهمند رییس دارالانشا، عبدالستار مراد رییس کمیته سیاسی و عبدالشکور واقف حکیمی سخنگوی جمعیت تعیین شده اند.

آقای ربانی تاکید کرد که حزب جمعیت اسلامی در انتخابات آینده حضور پررنگ خواهد داشت و سعی می کند کاندیدای مستقل داشته باشد.

حزب جمعیت اسلامی یکی از احزاب های سیاسی پر نفوذ میان مردم افغانستان می باشد که فعالیت آن بیش از ۵۰ سال را در بر می گیرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *