رئیس فدراسیون فوتبال اروپا با کرزی دیدار کرد

حامد کرزی رئیس جمهوری کشورمان بعد از ظهر امروز (۳۱سنبله) با آقای میشل پلاتینی رئیس فدراسیون فوتبال اروپا که در راس یک هیات به کابل آمده، دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این دیدار آقایان میشل پلاتینی، تیو دور تیودیوریس معاون فدراسیون فوتبال اروپا و علی خان محمدوف، سکرترجنرال فدراسیون فوتبال آذربایجان، حمایت شانرا از تیم ملی فوتبال افغانستان اعلام کردند.

آنان پیروزی تیم ملی فوتبال افغانستان را در بازی های فوتبال جنوب آسیا به حامد کرزی و ملت افغانستان تبریک گفتند و خاطر نشان نمودند که ورزش فوتبال در ده سال گذشته در افغانستان رشد قابل ملاحظه‌ء ای داشته است.

میشل پلاتینی گفت که ما می خواهیم تجربیات خویش را در عرصه فوتبال با فدراسیون فوتبال افغانستان شریک سازیم.

همچنین علی خان محمدوف سکرترجنرال فدراسیون فوتبال آذربایجان در این دیدار ضمن اینکه تمنیات نیک رئیس جمهور آذربایجان را به حامد کرزی تقدیم کرده، گفت که رئیس جمهور آذربایجان خاطر نشان کرده است که آذربایجان آماده هر نوع کمک با تیم ملی فوتبال افغانستان می باشد.

در این دیدار کرام الدین کریم رئیس فدراسیون فوتبال و محمد یوسف گارگر سر مربی تیم ملی فوتبال کشور نیز حضور داشتند.

حمایت های غیر مادی اتحادیه فوتبال اروپا از فوتبال افغانستان!

پیشرفت فوتبال افغانستان، قهرمانی تیم ملی فوتبال در مسابقات جنوب آسیا و حضور تیم های مختلف فوتبال در مسابقات بین المللی، پای رئیس اتحادیه فوتبال اروپا را به افغانستان باز کرد.

میشل پلاتینی روز یک شنبه برای اولین بار به خاورمیانه و افغانستان آمد و با ملی پوشان فوتبال کشور، بانوان فوتبالیست و برخی از فوتبالیستان دیگر کشور از جمله کودکان دیدار کرد.

پلاتینی در این سفر تاکید کرده  به نمایندگی از اتحادیه فوتبال اروپا، وعده هیچگونه کمک مالی به فدراسیون فوتبال افغانستان را نمی دهد؛ اما آموزش برای داوران و مربیان فوتبال افغانستان، به ویژه فوتبال پایه و حمایت از فوتبال پایه برای رشد آن را در صدر برنامه هایشان دارند.

به گفته وی، فدارسیون فوتبال افغانستان تا حال چندین بار برای حضور در کابل و بازدید از پیشرفت ها و امکانات فوتبال کشور دعوت به عمل آمده بود؛ اما به دلیل مشکلات کاری نتوانسته به این درخواست جواب مثبت بدهد؛ اما حال بعد از قهرمانی تیم ملی فوتبال افغانستان و حضور تیم های مختلف ملی در مسابقات بین المللی به کابل آمده است.

در عین حال، پلاتینی، پیشرفت در فوتبال را نیازمند صبر و حوصله دانسته و گفت که افغانستان باید در راه فوتبال با صبر و حوصله پیش رود تا شاهد پیشرفت های بیشتر از این باشد.

وی آینده فوتبال افغانستان و نحوه پیشرفت آن را مربوط به مسوولان فدارسیون و برنامه آنها دانست.

از سویی هم، کرام الدین کریم، رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان  از ایجاد چند ورزشگاه در دیگر ولایت های کشور خبر داده و گفته است که کار ساخت این ورزشگاه ها در آینده آغاز می شود.

وی حضور پلاتینی در افغانستان را موثر دانست؛ اما در مورد اینکه آیا از حمایت های غیرمادی اتحادیه فوتبال اروپا چگونه استفاده کرده و یا ظرفیت سازی در فدراسیون فوتبال به حدی است که بتوان از این حمایت ها استفاده کرد؛ اظهار داشت که باید از این حمایت ها استفاده شود.

به گفته رئیس فدارسیون فوتبال کشور، ظرفیت سازی شده؛ اما در مورد آینده آن، معلومات بیشتر ارائه نکرد.

همچنین آقای میشل به وزارت خارجه افغانستان رفته و قهرمانی تیم ملی فوتبال کشور تبریک گفته است.

گفتنی است که این اولین سفر یک عضو بلندپایه فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به افغانستان می باشد که نیاز است از حضور این افراد و سفر آنها به کشور، به بهترین شکل استفاده شود و امید می رود تا به روند رو به رشد فوتبال کشور کمک کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *