رئیس جمهور موضوع سلب صلاحیت وزیر داخله را به دادگاه عالی محول کرد، پتنگ به سمتش باقی است

نمایندگان مجلس در نشست امروز خود غلام مجتبی پتنگ وزیر امور داخله کشور را استیضاح و سپس وی را از سمت وزارت امور داخله سلب صلاحیت کرد.

به گزارش خبرگزرای خاور میانه، آقای پتنگ به دلیل حضور نیافتن در جلسه عمومی هفته گذشته مجلس، خشم شماری از اعضای مجلس را بر انگیخت و او متهم به بی توجهی و سهلانگاری در مقابل پارلمان کشور شد.

اعضای مجلس با جمع آوری پنجا امضا اقدام به استیضاح وزیر امور داخله کردند.

امروز دوشنبه آقای پتنگ در نشست عمومی مجلس حضور یافت و به دفاع از خود پرداخت اما سخنان وی مورد توجه اعضای مجلس قرار نگرفت بلکه با گذاشتن صندوق رای  او را از سمت وزارت امور داخله سکبدوش کردند.

با این حال ارگ ریاست جمهوری با نشر اعلامیه خبری گفته است که براساس قانون اساسی کشور استیضاح و دادن رای عدم اعتماد به وزرای کابینه از صلاحیت های مجلس نمایندگان می باشد.

براساس اعلامیه، حامد کرزی رئیس جمهوری کشور در حالیکه مطابق قانون اساسی کشور استیضاح و دادن رای عدم اعتماد را حق نمایندگان ملت میداند، اما در عین زمان تصریح می نماید که رای عدم اعتماد از وزیر باید بر اساس دلایل موجه و مطابق قانون باشد.

بنا برین برای آوردن وضاحت، رئیس جمهور کشور تصمیم گرفت تا موضوع رد صلاحیت وزیر امورداخله را به دادگاه عالی کشور(ستره محکمه) راجع نماید و بعد از وصول جواب از سوی دادگاه عالی رئیس جمهور  مطابق آن تصمیم اتخاذ خواهد نمود.

در اعلامیه آمده است که مجتبی پتنگ تا اتخاذ تصمیم نهایی از جانب رئیس جمهوری که در روشنی نظر دادگاه عالی کشور اتخاذ خواهد شد، بحیث سرپرست وزارت امور داخله به وظیفه خویش کماکان ادامه خواهد داد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *