رئیس جمهور غنی: طالبان را به نظام جذب می کنم

رئیس جمهور غنی به کاپیسا رفت

رئیس جمهور در سفر به ولایت کاپیسا تاکید کرد که صلح تحمیلی را مردم افغانستان نمی پذیرند و تصمیم گیرنده نهایی نیز مردم هستند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور صبح امروز (۱۸سرطان) در راس یک هیئت عالی رتبه دولتی به ولایت کاپیسا سفر کرد.

وی در جمعی از باشندگان این ولایت با اشاره به صلح اظهار داشت که مردم افغانستان صلح پایدار و دایمی در چهارچوب نظام جمهوری می‌ خواهند و کسی نیز این خواست را بر آنها تحمیل کرده نمی تواند.

رئیس جمهور تاکید کرد که تصمیم نهایی درباره صلح را مردم افغانستان می ‌گیرند و کسانی که خواب می بینند با طالبان حکومت می سازند، کسی آنها را دار نمی آویزد؛ اما باید دوباره فکر کنند.

بر اساس اظهارات آقای غنی، دو وظیفه در بخش صلح دارد که جذب طالبان به نظام جمهوری یکی از آن وظایف است و حفظ دستاوردهای نیروهای امنیتی نیز وظیفه دیگر است که به صورت درست از سوی حکومت مدیریت می شود.

وی تصریح کرد که هواپیماهای نیروهای امنیتی یک بار دیگر به عنوان آهن کهنه به کشورهای خارجی فروخته نخواهد شد.

رئیس جمهور غنی با صراحت اظهار داشت که حکومت اراده سیاسی واضح برای تامین صلح دارد؛ اما کسی صلح را بر مردم تحمیل کرده نمی تواند.

آقای غنی افزود که در پی تامین صلحی که منجر به بربادی آینده کشور شود، نیست.

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که با گذشت بیش از چهار ماه از امضای توافقنامه صلح امریکا و طالبان، هنوز هم چالش هایی بر سر راه گفتگوهای بین الافغانی وجود دارد و خشونت ها نیز افزایش یافته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *