رئیس جمهور غنی: طالبان از رابطه شان با پاکستان، گروه های تروریستی و اقتصاد جرمی شان وضاحت بدهند

رئیس جمهور کشور ضمن تاکید بر عدم آتش بس با داعش و سایر گروه های تروریستی؛ تاکید کرد که طالبان باید خود را از دیگر گروه ها جدا ساخته و به مردم از رابطه خود با پاکستان، گروه های تروریستی، پناهگاه های امن شان و اقتصاد جرمی وضاحت دهند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس جمهور غنی شام دیروز با شماری از والیان صحبت کرده و تمرکز اصلی بر توافقنامه صلح امریکا و طالبان بود.

رئیس جمهور اظهار داشت که سیاست خارجی افغانستان روشن است، افغانستان نه دوست دایمی و نه هم دشمن دایمی دارد، تنها منافع دایمی دارد و با توجه به تغییرات در منطقه «به هیچ کسی اجازه نمی دهیم که کشور ما را عمق استراتیژیک خود قرار دهد».

آقای غنی تصریح کرد که هر موافقتنامه ای که با طالبان امضا می گردد، مشروط است و افغانستان از هر مرحله به مرحله دیگر با طالبان، شروط دارد و «اگر طالبان از جنگ دست برندارند، شروط تغییر خواهد کرد».

رئیس جمهور اظهار داشت که دولت افغانستان با داعش و سایر گروه های تروریستی هیچ گونه آتش بس ندارد و طالبان باید خود را از آنان جدا سازند و به مردم از رابطه خود با پاکستان، گروه های تروریستی، پناهگاه های امن شان و اقتصاد جرمی وضاحت دهند.

بر اساس گفته های وی، در مرحله جدید پروسۀ صلح هیچگاهی اجازه داده نمی شود که روند صلح، قومی، سمتی و گروهی شود، زیرا صلح یک پروسۀ ملی است و تمام مردم افغانستان به آن اجماع دارند.

رئیس جمهور غنی تصریح کرد که امروز افغانستان، کشور پنج سال گذشته نیست، بحث صلح یک بحث ملی است و مشترکاً در راستای دستیابی به صلح پایدار، تلاش می شود.

وی همچنین بیان داشت که افغانستان یک کشور مستقل است و روابط آن با جهان بسیار مهم می باشد و تمام پیمان ها و قراردادها با جامعه بین المللی به ویژه ایالات متحدۀ امریکا و سازمان ناتو، پابرجاست.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *