رئیس جمهور: طالبان از ناتوانی افراد ملکی را می کشند

حامدکرزی رئیس جمهوری کشور، ضمن محکومیت تمامی حملات انتحاری و انفجاری توسط شبه نظامیان طالب گفته است که رهبران و فرماندهان طالبان با انجام جنایات شان نزد ملت مسلمان ما پاسخگو خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، رئیس جمهورحمله انتحاری در ولایت کندهار و ماین گذاری ها در ولایات هلمند و بغلان را که بر اثر شماری از مردم بیگناه ملکی کشته و زخمی شدند، به شدیدترین الفاظ محکوم کرد.

کرزی گفت: کشتار عامه توسط طالبان به اشاره باداران شان در حالی صورت می گیرد که پروسه انتقال مسئولیت امنیتی از نیروهای بین المللی به نیروهای افغان موفقانه به پیش میرود و نیروهای خارجی در حال بیرون شدن از افغانستان اند.

حامد کرزی گفت که در این اواخر طالبان به حدی ناتوان شده اند که بیشتر افراد ملکی بخصوص کارگران، انجنیران، زنان و کودکان را هدف قرار میدهند و این را به اثبات می رساند که بجز از ویرانی و کشتار مردم ملکی و بیگناه چیز دیگری از دست شان بر نمیآید.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد که رهبران و فرماندمان طالبان باید بدانند که با انجام چنین جنایات، بجز از نفرت و انزجار مردم و عذاب الهی، چیزی را نصیب نخواهند شد و در نزد ملت مسلمان افغانستان پاسخگو خواهند بود.

آقای کرزی از آنعده طالبان که در این جنایات دست ندارند خواسته است تا صدای شان را بلند نموده، بیزاری خود را از این اعمال ابراز نمایند.

گفتنی است که در حملۀ انتحاری امروز (شنبه ۹ سنبله)در نزدیکی چوک شهیدان شهر قندهار شش فرد ملکی بی گناه کشته و در حدود ۲۰ تن دیگر زخمی شدند.

همچنان، شب گذشته در اثر برخورد یک موتر مسافربری با ماین جاسازی شده توسط طالبان در ولسوالی سنگین ولایت هلمند ۱۲ فرد ملکی بشمول یک زن کشته شدند، همچنین عصر روز گذشته در اثر انفجار ماین در ولسوالی دوشی ولایت بغلان پنج پسربچه که مصروف چراندن گوسفندها بودند کشته و ۳ تن دیگر زخمی شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *