رئیس جمهور حمله انتحاری در قندوز را محکوم کرد

حامدکرزی رئیس جمهورکشور حمله انتحاری امروز را که در یک مسجد ولسوالی دشت ارچی ولایت قندوز صورت گرفت به شدت محکوم کرد و آن را یک عمل وحشیانه خواند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، صبح امروز جمعه یک فرد انتحاری بمب جاسازی شده در بدنش را در داخل یک مسجد که در آن شماری زیادی از مردم و متنفذین قومی گردهم آمده بودند، انفجار داد که بر اثرآن شماری از مردم و مقامات دولتی کشته و زخمی شدند.

این حمله انتحاری در داخل مسجدی صورت گرفت که مردم در مراسم قاتحه خوانی گردهم جمع شده بودند و ولسوالی ارچی ولایت قندزو نیز در آنجا حضور داشت که در این حمله همراه با چند تن از همراهانش کشته شد.

گفتنی است که در حمله هفت نفر بشمول شیخ صدرالدین ولسوال دشت ارچی ولایت قندوز کشته و ده تن دیگر زخمی شدند.

با این حال رئیس جمهورکرزی این حمله را به دشمنانان دین اسلام و مردم افغانستان نسبت داده و گفته است دشمنان صلح و ثبات در افغانستان حتی به اماکن مقدس و جای که مردم نماز میخواند و برنامه های دینی و فرهنگی را در آنجا برگزار می کنند هم رحم نمی کنند و مدرم بیگناه را مورد هدف قرار می دهند.

کرزی این عمل را یک عمل کاملا وحشیانه خوانده و تاکید کرده است عاملان چنین کشتار ها در دنیا به نزد مردم و در آخرت نزد خداوند شرمسار هستند و این عمل آنان دشمنی آشکار به دین الهی است.

رئیس جمهور برای بازماندگان این رویداد خونین صبر و تخمل و برای کشته شده ها جنب برین آرزو کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *