رئیس جمهور به کشور بازگشت

حامدکرزی رئیس جمهوری کشور، پس از سفر رسمی دو روزه به پاکستان بعد از ظهر امروز (سه شنبه) با هیات همراه اش به کابل بازگشت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حامد کرزی و هیات همراه اش در دومین روز سفر شان به پاکستان صبح امروز در منطقه مری اسلام آباد برای دومین بار با نواز شریف صدراعظم پاکستان و برخی از مقامات ملکی و نظامی آن کشور مذاکره و گفتگو نمودند.

محور این مذاکرات را پروسه صلح افغانستان، مسایل امنیتی و فراهم نمودن زمینه مذاکره میان شورای عالی صلح و مخالفین مسلح دولت افغانستان تشکیل میداد.

براساس اعلامیه ارگ ریاست جمهوری، این مذاکرات بطور همه جانبه و در فضای دوستانه و صمیمانه انجام شد.

انتظار میرود که جانب پاکستانی روی فیصله های که در این مذاکرات صورت گرفته است، اقدامات مشخص و عملی را انجام دهد.

در اخیر این مذاکرات، رئیس جمهور حامد کرزی از نواز شریف صدراعظم پاکستان دعوت کرده که به افغانستان سفر نماید.

صدراعظم پاکستان با ابراز تشکری از دعوت رئیس جمهوری کشورمان، خاطر نشان کرده است که در آینده نزدیک از افغانستان دیدن خواهد کرد.

گفتنی است که رئیس جمهوری کشومان شام روز گذشته با اسفندیار ولی خان رهبر عوامی نشنل پارتی، محمود خان اچکزی رهبر حزب عوامی ملی پشتونخوا و آفتاب احمد خان شیر پاو عضو پارلمان و رهبر حزب مردم پاکستان شاخه شیر پاو، دیدار کرد و با آنان طعام شب را صرف نمود.

گفته می شود یکی از خواست رئیس جمهورکرزی در این سفر به پاکستان آزادی ملابرادر عضو شماره ۲ گروه طالبان افغانستان از زندان پاکستان بوده اما دولت پاکستان به این درخواست رئیس جمهورکشورمان پاسخ مثبت نداده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *