رئیس جمهور به بزرگان و متنفذین قومی پروان چی گفت!

شماری از بزرگان و متنفذین قومی ولسوالی های چهارگانه ولایت پروان به کابل آمده و به حامدکرزی رئیس جمهورکشور در ارگ ریاست جمهوری دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این دیدار با رئیس جمهور، بزرگان و متنفذین ولسوالی های شینوار، سیاه گرد، سرخ پارسا و شیخ علی درهء غوربند و شخص والی ولایت پروان حضور داشتند.

در این دیدار، تصاویر ویدیویی از صحنه ها و مراسم تشییع جنازه و خسارات جانی و مالی ناشی از بمباردمان اخیر نیروهای امریکائی در ولسوالی سیاه گرد ولایت پروان، به نمایش گذاشته شد.

محمد شفیع متوکل به نمایندگی از دیگران طی صحبتی خواستهای مردم ولسوالی های چهار گانه دره غوربند را در عرصه های مختلف از جمله سهم بیشتر آنان در ادارات ولایت پروان، تقرر افسران با تجربه در نهاد های امنیتی، احداث شفاخانه ۱۰۰ بستر، اعطای بورسیه های تحصیلی به جوانان غوربند، احداث بند برق، اسفالت جاده ها و اعمار مکاتب نسوان، بیان نمود.

همچنین عبدالبصیر سالنگی والی پروان در مورد تشکیلات مامورین دولتی ولایت پروان و سهم مردم ولسوالی های چهاره گانهء دره غوربند به اداره های دولتی، معلومات داد.

با این حال حامد کرزی رئیس جمهور، سهم مامورین ولسوالی های چهاره گانه دره غوربند را در تشکیلات ولایت پروان پسنده نداسته، گفت که در جلسه ای با اشتراک والی پروان و رئیس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی برای حل مشکلات مردم دره غوربند از این ناحیه، اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

رئیس جمهور همچنان به رئیس مستقل ارگان های محل دستورداد تا در مورد علل عدم تطبیق پروژه های مختلف در ولایت پروان پیشنهادات اش را به مجلس کابینه ارائه نماید تا یکجا با وزرای مربوطه و نمایندگان دره غوربند، راه حلی برای آن جستجو گردد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *