رئیس اجرایی پس از انفجارهای امروز کابل با رسانه ها صحبت کرد

دکتورعبدالله عبدالله، رئیس اجرایی کشور پس از سه انفجار انتحاری در مراسم تشیع جنازه پسر “محمد علم ایزدیار” معاون مجلس سنا در یک نشست خبری با رسانه ها صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حوالی ساعت ۳:۳۰ دقیقه بعد از ظهر روز شنبه (۱۳ جوزا) در مراسم خاکسپاری “سالم ایزدیار” پسر ارشد “محمد علم ایزدیار” معاون اول مجلس سنای کشور در بادام باغ کابل سه انفجار انتحاری صورت گرفت.

در مراسم خاکسپاری سالم ایزدیار رئیس اجرایی حکومت، وزیر امور خارجه، احمدضیا مسعود، وزیر کارو امور اجتماعی و شمار دیگری از سران جهادی و نمایندگان مجلس اشتراک کرده بودند.

آقای عبدالله پس از انفجارها در یک نشست خبری گفت اگر استعفای او موثر واقع می‌شد، استعفا می داد، او افزود اگر ما درد و رنج مردم را درک نکنیم، حق نداریم در این موقف‌ها باشیم، به‌عنوان رهبران کشور، ما مسوولیت‌هایی داریم که شامل تامین امنیت برای مردم می‌شود.

آقای عبدالله همچنین از کسانی که معترضان را روز جمعه به گلوله بستند به شدت انتقاد کرد و گفت: حمله بالای معترضان در تظاهرات مسالمت آمیز قابل بخشش نیست و قطعا بی بازخواست نمی‌ماند.

رئیس اجرایی می گوید که به زودی تحقیقات آغاز می شود و با موظفین امنیتی که غفلت کردند و امر شلیک به معترضان را داده اند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد، این اطمینان را به مردم می‌دهم.

آقای عبدالله در مورد انفجارهای امروز گفت که سه نفر انتحاری که در صف نمازگزاران جابجاشده بودند، در تکبیر دوم نماز جنازه خود را منفجر کردند.

او اضافه کرد که در مورد انفجارهای امروز باید تحقیقات شود تا مشخص شود که چگونه سه انتحاری خود را تا مراسم تشیع جنازه رساندند.

عبدالله افزود: افغانستان مورد تجاوز ظالمانه قرار گرفته است، تقاضای من این است با درنظرداشت شرایط افغانستان معترضان خواسته های خود را قسمی مطرح کنند که دشمنان از این وضعیت استفاده بیشتر نکنند.

گفتنی است در سه انفجار امروز تا کنون ۶ تن جان باخته و ۷۸ تن دیگر زخمی شده اند.

طالبان مسلح با انتشار بیانیه ای دست داشتن این گروه را در انفجار های امروز کابل و چهار شنبه گذشته کابل را رد کردند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *