رئیس اجرائیه: جایگاه آیت الله محسنی (ره) در افغانستان خالی است

رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی، آیت الله محسنی (ره)، رئیس پیشین شورای علمای شیعه افغانستان را یکی از علمای نامور دانسته و اظهار داشت که جایگاه ایشان در افغانستان خالی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، داکتر عبدالله عبدالله در اعلامیه ای نسبت به وفات رئیس پیشین شورای اخوت اسلام واکنش نشان داده و این واقعه را ضایعه ای برای کشور دانست.

متن اعلامیه ریاست اجرائیه به این شرح است:

سپیدار- کابل: با تأسف آگاهی یافتیم که حضرت آیت‌الله محمد آصف محسنی، از علمای نامور، شخصیت‌های بلندآوازۀ مذهبی، رهبر معظم جهادی، مجتهد وارسته و از چهره‌های برجستۀ علمی افغانستان، به رحمت حق پیوسته است.

آیت‌الله شیخ آصف محسنی، از بزرگان و اندیشمندان جهان اسلام بود و در طول دورۀ حیاتش در راستای ترویج و نهادینه‌شدن قرائت متعادل و مبتنی بر عدل و برابری از متون دینی و اسلامی جهد و تلاش ورزید. وی پیوسته در راستای اخوت اسلامی، همزیستی مسالمت‌آمیز و رواداری مذهبی میان مذاهب و فرقه‌های اسلامی تلاش کرده و در این راه و رسم، آثار گران‌بها و سخنرانی‌های پرباری برجا گذاشته است.

کارنامه و مبارزات آیت الله محسنی در دوره‌های مختلف به‌ویژه در فصل جهاد افغانستان و دولت اسلامی ماندگار است. جای چنین شخصیت خیراندیش، مصلح و روحانی نیک‌نام و خوش‌کلام برای همیشه در میان ملت افغانستان خالی خواهد بود.

به روح ملکوتی شیخ محمد آصف محسنی اتحاف دعا می‌کنیم و مراتب تسلیت عمیق خویش را به خانوادۀ محترم‌شان، جامعۀ اهل تشیع و ملت افغانستان ابراز می‌داریم.

دوکتور عبدالله عبدالله

رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان

حضرت آیت الله محسنی (ره)، بعدازظهر دیروز نسبت به مریضی که عاید حالشان بود، در یکی از شفاخانه های کابل داعی اجل را لبیک گفت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *