رئیس‌جمهور به قوم‌گرایی متهم شد

شماری از اعضای مجلس نماینده‌گان ضمن انتقاد به گفته‌های اخیر رئیس‌جمهور در مورد فساد اداری، وی را به قوم‌گرایی در حکومت‌داری متهم کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نماینده‌گان در نشست امروز (۲۰ثور) نسبت به اظهارت رئیس‌جمهور در سومین کنفرانس مبارزه با فساد اداری اتحادیه اروپا در افغانستان واکنش نشان دادند.

فوزیه کوفی، نماینده مردم بدخشان در مجلس نماینده‌گان اظهار داشت که نام گرفتن از دو وزارت و چشم‌پوشی از دیگر اداراتی که غرق در فساد اداری هستند، از سوی رئیس‌جمهور غیر قابل قبول است.

به گفته وی، در حالی‌که اکثر ادارات دولتی افغانستان با فساد گسترده روبرو هستند، نام گرفتن از دو وزارت امور داخله و خارجه، دامن زدن به تعصبات قومی از سوی رئیس‌جمهور است.

در عین حال، شماری از نماینده‌گان اظهارات رئیس‌جمهور را شرم‌آور دانسته و معتقد هستند که جنبه قومی دادن به فساد، چشم‌پوشی از مشکلات عمده است.

هرچند اظهارات رئیس‌جمهور برخی طرفداران نیز در مجلس داشت که می‌گفتند رئیس‌جمهور به دنبال دامن زدن به مسایل قومی نیست.

این در حالی است که رئیس‌جمهور غنی در سومین کنفرانس مبارزه با فساد اداری اتحادیه اروپا در افغانستان، وزارت امور داخله را «قلب فساد اداری» نام برده و اظهار داشت که تقرری‌های وزارت خارجه نیز جنبه قومی گرفته است.

در حالی‌که تا هنوز گرفتن ۱۰درصد مالیه از کردت کارت‌های موبایل از سوی وزارت مالیه هیچ مشخص نیست و از پروژه‌های تطبیق شده در ولایت لوگر و میزان پولی که در این پروژه‌ها، مفقود شده نیز هیچ معلوماتی داده نمی‌شود و در عین حال، مشخص نشده که پول غذا و تجهیزات سربازان اردوی ملی نیز به جیب چه کسانی رفته است و یا می‌رود؟

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *