رئیس‌جمهورغنی به یک خانم “امریکایی” تابعیت افغانی داد

محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان، به خانم ماری کارلوین مکمکن (بی بی ماری) که تبعۀ اصلی ایالات متحدۀ امریکا می‌باشد، پاسپورت افغانی تفویض کرد و تابعیت افغانستان را به وی تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در مراسمی که به همین مناسبت در ارگ انجام شد، فرمان رئیس‌جمهور کشور به‌منظور اعطای تابعیت افغانی به خانم ماری کارلوین از سوی محمدهارون چخانسوری معاون ادارۀ امور قرائت گردید.

در فرمان آمده است که خانم ماری کارلوین بیش از ۳۸ سال در افغانستان اقامت داشته و امروز رسماً تابعیت افغانستان را به دست آورد.

در فرمان مقام عالی ریاست جمهوری، وزارت‌های امور داخله و امور خارجه موظف گردیده اند تا در هماهنگی با سایر مراجع ذیربط در زمینه تطبیق فرمان اجراآت نمایند.

رئیس‌جمهور غنی به خانم کارلوین زندگی خوش و آرام در کنار شهروندان افغانستان آرزو نمود و از تلاش، همکاری و حمایت او از مردم افغانستان تشکر کرد.

همچنین خانم کارلوین از حسن نظر رئیس‌جمهور کشور قدردانی کرده گفت: مردم افغانستان خون گرم و انسان دوست هستند و من در کنار آن‌ها احساس آرامش می‌کنم.

قابل یادآوریست که وی در مدت حضورش در افغانستان، در عرصه‌های مختلف به ویژه صنایع دستی، خیاطی و حمایت از زنان بی بضاعت همکاری نموده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *