دیدار وزیر امورخارجه با سفیر کشور ایران مقیم کابل

ضرار احمد عثمانی وزیر امور خارجه کشورمان، قبل از ظهر روزچهارشنبه با محمد رضا بهرامی سفیر جمهوری اسلامی ایران مقیم کابل، در دفتر کارش دیدارکرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان  سفیر جمهوری اسلامی ایران را به وزارت امور خارجه  خوش آمدید گفت و از دیدار با وی اظهار خرسندی کرد.

براساس بیانیه وزارت امورخارجه، طرفین روی موضوعات مورد علاقه و ایجاد زمینه های بهتر برای تحکیم هر چه بیشتر روابط دوستانه میان دو کشور  بحث و گفتگو نمودند.

آقای عثمانی گفت: “جمهوری اسلامی ایران نزد مردم و دولت جمهوری اسلامی افغانستان از جایگاه خاصی برخوردار بوده، روابط دوستانه میان دو کشور قناعت بخش و زمینه های زیادی برای گسترش این روابط مساعد است“.

وزیر امور خارجه در ادامه سخنان اش از آمادگی جمهوری اسلامی افغانستان برای میزبانی نشست کمیسیون مشترک کنسوسلی دو کشور خبر داده و همچنان از سفیر جمهوری اسلامی ایران خواست تا سفارت آن کشور مقیم کابل تعداد ویزه های صادره روزانه آن کشور را از ۲۰۰ الی ۳۰۰ ویزه به ۵۰۰ الی ۶۰۰ ویزه افزایش دهد.

همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران روابط میان جمهوری اسلامی افغانستان و کشور متبوع اش را عالی توصیف نموده، اطمینان داد که جانب ایران نیز برای شرکت در نشست کمیسون مشترک قونسلی دو کشور به میزبانی جمهوری اسلامی افغانستان بزودی آماده خواهد شد.

آقای بهرامی همچنان وعده سپرد تا موضوع افزایش تعداد ویزه هایی را که سفارت آن کشور مقیم کابل روزانه به اتباع جمهوری اسلامی افغانستان صادر می نماید، با مقامات مربوطه کشور اش در میان گذاشته و تلاش خواهد نمود تا این خواست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان بر آورده شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *